Tisdag 13 december 2011

2011-12-13 20:44:54 / 1 kommentarer ..


Lucia. Den 13 december. Det är den dagen då man tänker på luciatåg, sång, tomtar och pepparkaksgubbar. För mig kommer det också hädanefter att vara den dagen då jag fick ett av mitt livs största chockbesked.

Där sitter jag längst bak i en konferenssal och lyssnar på min Verksamhetschef, Teija, där hon står och läser upp motiveringen för Årets Kvalitetsmedarbetare. Jag tänker att OJ vilken duktig person som fixar allt det där. Så engagerad och verkligen brinner för sin uppgift.

I nästa ögonblick hör jag:

-Titeln för Årets Kvalitetsmedarbetare 2011 går till Landstingsväxeln Jenny Jonsson!

Då mina kära goa vänner, så trodde jag att jag skulle trilla av pinn. Jag hör min närmaste chef ropa -JAAA! Alla vänder sig om och tittar på mig och applåderar. Själv satt jag bara och gapade. Helt ofattbart, men jag är så himla lycklig. Det kändes som om jag verkligen fick ett bevis på att jag gör rätt, jag jobbar rätt och jag stöjder mina medarbetare på ett sådant sätt att vi klarar detta.

Jag gillar inte skryt om sig själv, men bara för just idag, måste jag få säga att jag är så himla bra!!! :)


Första gången jag hållit i en sådan stor check. Häftigt!


Här är min arbetsplats där jag, bland mycket annat, utför kvalitetsarbete.

En stor sorg i mitt liv är att jag inte har så mycket bilder från mina barns liv när de var små. Av olika anledningar har jag inte ett enda kort nästan, då mina barn var små. Men tack vara den moderna tekniken så har jag digitala bilder från 2002 i alla fall. Jag lyckades hitta två bilder från luciafirande 2003. Mina barn tillsammans med min vän, Ingelas barn. 

Min son Mathias och Ingelas barn Sara, lucia och Malin, tomtemor.


Här lussar de igen, denna gång är min Sofia lucia. :)
 


Kommentarer
Ingela

SUPERSTORT GRATTIS till dig min vän :) Det måste ju vara superkul att få ett så fint pris som du fick idag :)



Vilka söta barn vi har :)



Kramis

2011-12-13 22:09:05
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!