Onsdag 14 mars 2012

2012-03-14 19:54:37 / 2 kommentarer ..


Just nu sitter jag och lyssnar på Thorsten Flinck. Han växer och växer i mitt tycke. Jag har alltid avskytt honom. Tyckt att han är äcklig och borde gå och gömma sig någonstans... Jag har vägrat lyssna och se på saker som har med honom att göra.

Men, om det är något jag har lärt mig genom åren, så är det verkligen att man aldrig ska säga aldrig. Det finns inget ordspråk som stämmer så bra. Denna gång stämmer det med mitt tyckte om Thorsten. Han sjunger faktiskt med en mäktig röst och har intressanta texter. Fasen alltså, jag gillar honom verkligen! Konstig känsla.

Jag har varit i Stockholm. Det var en av de mest underbara avbrotten jag varit med om på länge. Att bara få lämna jobbet och allt här hemma och bara åka iväg. Helt fantastiskt! Allt var så himla perfekt och bra! Det där borde man få göra då och då.

Mamma ligger på sjukhuset än. Skulle få komma hem på fredag, men det blir inte så. Jag tycker så synd om henne. För att inte tala om Frasse! Mammas stackars katt som är ensam där hemma...

Sofia har allt klart inför studenten nu. Balklänning, studentklänning, skor, väskor mm... Allt är klart! Känns ju underbart! :) Jag har fått ledigt (även på det nya datumet). Är snart redo, men inte riktigt... ;)

Mathias har inte varit hemma någon dag denna vecka. Han är ju hemma i stort sett en dag varje vecka pga migrän, men inte än denna vecka. Hoppas det håller i sig två dagar till! Sedan ska han ju kanske på LAN i helgen och det gillar han ju alltid lite extra, så jag hoppas ju han är pigg då oxå.

På jobbet händer det otroligt mycket. Det är möten nästan varje dag. Det är deadlines som ska passas. Det är kunder som ska servas. Det är kollegor som ska coachas. Det är dokument som ska upprättas. Det är register som ska rättas. Det är hemsidor som ska ändras. Det är rutiner som ska studeras. Med mera, med mera. Jag älskar det! Jag älskar det till tusen, även om det känns lite övermäktigt ibland.

Mina kvällar hemma, när alla "måsten" är klara, består av tv och bok. Helst båda samtidigt. Sedan går jag och lägger mig ca 21.30 och läser tills jag är trött och somnar ifrån boken (ca 21.50). Men sedan vaknar jag kl 5 och är pigg och redo för dagen!

Sammanfattning: Trots att jag tänker mycket på mamma och Frasse, och är orolig för dem båda, så är jag rätt nöjd med livet just nu! Hoppas det samma gäller er!

Varma kramar till er alla! 

Föresten... Om någon vinner ca 1.3 miljoner kronor och inte vill ha dem, så kan ni köpa denna båt (Aquador 23 HT) till mig. Vill-ha-känslan är enorm!!!






Kommentarer

jag förstår att du är orolig för min mamma! Thorsten är otrolig eller hur!!

Kram

2012-03-14 20:22:55
marja

jag menade verkligen skriva din mamma!!!

2012-03-17 14:47:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!