Fredag 12 december

2008-12-14 15:00:39 / 1 kommentarer ..


Fredag. Äntligen. Fast egentligen så har denna vecka gått otroligt fort, så jag kanske inte ska säga äntligen. Men det är ju alltid en speciell känsla när det är fredag.

Arbetet gick bra idag. Fick bort flera arbetsuppgifter (förutom själva svarandet i växeln) och det är alltid bra att försöka jobba bort så mycket som möjligt innan veckan tar slut.

När jag stod den halvtimmen och städade mitt bord. Både dammsugning, dammtorkning och vattning av blommor, så kom Helena inrusande. Hon ställde sig vid mitt bord och bara stirrade på mig med stora blanka ögon. Jag frågade vad som har hänt och hon var så uppspelt så jag förstod nästan inte vad hon sa.

Det visade sig att under hennes promenad från Länstekniks barack (även kallad Blue Hawaii) så hade hennes chef ringt. Han ville erbjuda Helena fast tjänst på Länsteknik från och med 1 januari. Jag förstår att hon var alldeles vimsig, för vem får ett sådant erbjudande "bara så där". I växeln hade vi en dröm om att hon skulle återvända till oss. Det verkar inte bli så just nu iaf. Men det viktigaste är ju att Helena mår bra.

Så GRATTIS HELENA TILL DIN FASTA TJÄNST!!!

När jag sedan hade pratat med henne och svamlat på, så drog jag från sjukhuset. Raka vägen till Storheden och Lindex. Där hittade jag en ny tröja, ett par strumpbyxor och lite smink. Sedan for jag till Ica Maxi och köpte godis och popcorn till herrarna som skulle vara hemma ikväll.

Väl hemma var det bara att börja göra sig redo för kvällen. Det var ju dags får våran vinterfest på jobbet. Jag behövde inte alls stressa, förutom då jag inte hittade skorna som jag skulle ha. Hon som hade tagit dem hade liksom "glömt" berätta det, så jag letade i typ en kvart i onödan! Förbaskade unge...!!!

Nåja, jag hittade ett par andra skor och så bar det iväg. Mikael körde oss och först hämtade vi Mallan, sedan Helena och sedan for vi. Det blev en jätterolig kväll på GolfGarden!

Lite foton. Jag vågade inte ta min nya kamera med eftersom jag skulle dricka alkohol och ibland försvinner omdömmet lite då. Jag tog dock den lilla kameran så jag kan bjuda på bilder ändå. Lilla kameran är inte så bra, men ni kan ju ändå få se lite bilder.


Här står några förväntansfulla damer och väntar på resten av gänget. Vädret var ju inte direkt det bästa, så flera kom lite sent. Men bättre sent än aldrig...


Vi fick underbar mat. Jag blev då proppmätt och tror det stämmer in även på de övriga.


Vi fyllde upp ett helt långbord med våra tallrikar, glas och vinkaraffer... :)


Sedan var det dags för Duellen! Dessa två kom med i mitt lag, Lena och Rosemarie.


Undrar vem chefen siktar på???


Cissi verkar frustrerad över denna bana, Bergnäsbron!


Kaisa i bra form!


Marlene lyssnar på goda råd från en golfande Lena.


Annelie i högform. Skulle man kunna tro. Egentligen var denna donna sjuk och borde kanske inte varit med ikväll. Men vi är riktigt glad att hon kom ändå! Vi tar igen själva festandet nästa fredag istället, eller hur?


Annelie och Charlotte väldigt inne i vad som sker på golfbanan. Ikväll upptäckte jag att Charlotte är en tjej med goda intressen. Hon både kör hoj och dansar Linedance... Kan det bli bättre?


Mallan kastar boule. Hur det gick för henne, tror jag inte jag ska nämna här...


Lena ska skjuta luftgevär. Hon ångrade att hon inte hade gjort som hennes pappa bad henne. Att följa på älgjakt. Den erfarenheten hade varit bra i detta läge.


PK tog en sittpaus.


Här har vi den lyckliga vinnaren. Jag kom trea!!!! :( Vilket ras... Nåja, jag unnar Helena denna vinst. Det var verkligen hennes dag idag! Grattis än en gång, söta du!

Kommentarer

Vilken tur att jag har dig som vän, annars hade aldrig det här hänt. Kram

2008-12-20 12:10:28
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!