Fredag 19 december!

2008-12-20 11:14:33 / 1 kommentarer ..


GRATTIS PÅ DIN 38-ÅRSDAG INGELA!!!

Det måste jag ju bara börja med att säga... :) Jag vet att Ingela inte hade någon bra "nack-dag" men jag hoppas att dagen i övrigt var till belåtenhet...

Dagen började med att... jag åkte till jobbet... Hi hi, nu trodde ni säkert att jag skulle skriva något annat, men tji fick ni. Nåja, jag åkte till jobbet precis som vanligt. Och jobbade precis som vanligt.

På lunchen tog jag, Mallan och Annelie en promenad upp till sjukhuset. Det blev besök både på bankomaten, restaurangen och apoteket. Flera uppdrag avklarade. Efter lunchen och lite mera arbete så var det dags för kurs. Trist som tusan att gå på kurs (eller mer en information egentligen) mellan kl 14-16 på en fredag. Men tiden gick iaf riktigt fort och jag tyckte informationen var intressant.

Efter arbetet så for jag hem och Mathias hade precis kommit hem oxå. Han hade varit med min mamma och Bernt och även Sofia till Skellefteå. De hade hälsat på min mormor. Mormor har fått komma hem nu och bor ensam i sin lägenhet. Hon har ju självklart hemtjänst som kommer till henne. Hon är lite bättre i hälsan nu och det är ju skönt.

Nåja, jag diskuterade med Matte om dagen. Pratade med Sofie och fick se hennes nya (och skitsnygga, jag vill oxå ha) stövlar. Sedan gjorde jag mig klar och redo för den stora kvällen.

Mikael körde ikväll, och vi hämtade upp Marlene och Lena och sedan gick färden mot Boden och Western Farm. Där mötte vi upp Ingela, Tomas, Renny och Peder. Och jag säger bara det. Vilken underbar kväll!!! Vi hade så sjukt kul...

Det började med att vi åt. Julbordet var bra. Det som de hade var jättegott måste jag säga. Men om jag ska vara ärlig, så hade jag nog förväntat mig mer mat och mer att välja av faktiskt. Men jag åt ändå mycket och blev proppmätt. Som sagt var det oxå väldigt gott.

Under tiden så spelades musik i bakgrunden. Emellanåt ställde sig någon artist upp och sjöng en julsång. Vi satt alldeles bredvid scenen så vi såg bra. Jag har i förväg fått höra att om man sitter förnära så kunde det vara jobbigt med det höga ljudet. Men det märkte jag inte alls av att det skulle vara jobbigt...

Efter middagen och kaffet, så var det dags för showen. Jag måste säga det igen: Vilken underbar show!!! Fy tusan vilken fart och fläkt. De var så duktiga alla som var med. Musiken var helt suverän och allt var bara bra! Jonas (ni vet, Mr Western Farm himself) var ju med och sjöng. När han sjöng O Helga Natt och hela publiken ställde sig upp och sjöng med, så kändes det som om man var i himlen. Vilken känsla i kroppen... Uj uj...

Efter showen så flyttades det mesta över i det andra rummet. Husbandet satte igång och spelade. Vi dansade och rusade runt och drack öl/vin/drink eller vad nu man vill ha. Vi pratade med massa folk, bland annat med Sören, en gammal klasskompis pappa. Vi hittade Mackan, Mallans mammas kusin. Vi träffade folk som vi dansade Linedance med i Boden. And so on...

Ja, alltså. Det här var verkligen en av de roligaste kvällar jag har haft på mycket länge. Jag vill tacka mina medfestare för en mycket mycket mycket trevlig kväll. Ni var helt underbara. Det är måste vi bara göra om. Jag vet inte hur din dag var Ingela, men kvällen måste ju bara ha varit superb!

Tyvärr måste jag berätta att jag har inga foton för kvällen. Jag glömde kameran hemma. Jag hade tänkt ta den lilla kameran, men men... Minnet var inte riktigt med. Och det var synd. Bland annat hade jag velat ha kort på Tomas och Mikael när de buggade lös tillsammans. Ett riktigt fint buggpar... :)

Ha det nu så bra alla!

Kommentarer
Ingela

Jo, jag håller helt och fullt med dig om att det var en helt underbar kväll :-), vilken födelsedag det blev :-). Längtar redan till nästa år för då vill jag oxå göra om det här :-)



Kram

2008-12-20 12:14:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!