Fredag 26 december

2008-12-27 15:34:11 / 2 kommentarer ..


Jag tycker om att jobba. Jag har till och med tagit tillbaka min beviljade ledighet under några av mellandagarn, för jag trivs på jobbet. Men jag ska inte säga att jag inte trivs att vara ledig. För nog är det himla skönt att vakna och känna att jag har all tid i världen. Behöver inte stressa på och göra mig färdig för att fara iväg osv...

Idag har det verkligen varit en lugn dag hemma. Efter frukost fick fåglarna komma ut. Yamaha kommer alltid ut, Tuffie däremot kommer aldrig ut. Förutom idag. När Yammis var med oss i köket så klättrade Tuffie upp på buren. När då Yammis flög dit och plötsligt satt det en annan fågel där, så blev han skräckslagen och flög i panik iväg. Kraschlandade mitt i våran säng i sovrummet. Hur han hamnade där vet jag inte riktigt... Stackarn... Men det finns en fördel när han blir så där rädd. Han blir nämligen otroligt mysig efteråt och till och med jag duger att vara hos... :)

Annars idag har jag inte gjort mycket. Städat, suttit vid datorn, pratat i telefon (Lena ringde och vi planerade nyår), suttit vid tv:n... Ja, ungefär det har dagens ärenden bestått av. Mycket tv blir det alltid så här kring jul. Idag såg vi Kung Fu Panda, Shrek 2 (igen), körslaget (ingen film men ändå) och vi avslutade annandag jul med Pirates of the caribbean 3.

Jag vet inte vad jag ska skriva om direkt, så jag tror jag avslutar här. Nackdelen när man inte gör något, är ju att det blir svårare att hitta på något att skriva om här.

Mikael retade mig för att jag inte varit utanför dörren idag. Men jag sa att det har jag visst! TVÅ gånger. Jag hängde ut sängkläderna och jag var till garaget en gång... Så det så...



Även om jag duger att sitta på när han kraschat, så är det husse som är den stora favoriten.


Mys mys mys...


Det har kommit in önskemål om skoterbilder. Både via blogg och sms. Så här har ni den: Den nyaste medlemmen i fordonsparken hos oss.


Fast den är fruktansvärt skitig. Mikael har inte tvättat den än, på dessa bilder...


Jag tror nog jag kommer sitta bra där bak. För även om jag är en sådan person som gärna kör själv, så har jag ju insett att om jag ska köra skoter, så måste jag nog köpa en egen...

Kommentarer
Ingela

Vad fin skotern ser ut :-) (även om den är skitig).

Det blir kul att ta någon tur i vinter :-)



Kram,Ingela

2008-12-27 20:48:51

fin skoter det var :D

2008-12-28 00:11:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!