Lördag 13 december

2008-12-14 15:33:02 / 0 kommentarer ..


Lucia idag. Fast när man inte har små barn längre så är det där inte så viktigt. Men det är ju ändå lite mysigt med lucia. När jag steg upp var det kring 0 grader ute och snön bara vräkte ner. Mikael blev inte så glad, för han har fortfarande inte fått igång snöslungan... :(

Men vi satte ändå igång med att sätta upp taklisterna i hallen. Jag stod mest bara och höll, men jag var ju med iaf. Det blev fint som bara den...

När klockan blev kring 13 kunde jag inte hjälpa till längre för jag blev tvungen att gå och göra mig i ordning. Idag var det ju dags för nästa julfirande. Vi hade terminsavslutning med Linedancen idag. Så mellan 14-17 var jag där. Jättekul var det, verkligen! Vi dansade massor, drack glögg och åt smörgåstårta.

Jag kom sedan hem i samma veva som Mikael. Han hade hämtat traktorn från jobbet och skottat våran gård. Så han hade precis lämnat tillbaka den och återvände samtidigt som mig. Vi gjck in och började med maten. Vi gjorde laxlåda, mums!

Precis när vi ställt in den i ugnen så ringde Ullis, så vi skvallrade på i 20 minuter. Hon var ju inte med på festen igår, utan var på en annan fest. Så vi utbytte julfestskvaller... :)

Efter maten blev det dags för Dansbandskampen. Mikaels favvoprogram! Nästa vecka är det final, så om någon undrar vad jag har för planer nästa lördag så vet ni...

Efter Svensson Svensson blev det dags för film, Indiana Jones 4. Måste nog se den igen, för den där himla John Blund tittade förbi hela tiden...

Foton från Linedancen blir det idag!


Annika har i några veckor "pushat på" alla att klä ut sig till denna avslutning. Jag nämde det till Helena och Cissi (som känner henne väl) och ifrågasatte om Annika skulle klä ut sig själv. Både Helan (som hon kallas av Annika) och Cissi garanterade att Annika skulle vara utklädd. Hon är sån, sa de... Och vem var den första jag såg när jag kom in i lokalen... :) Härligt Annika!!!


Helen hade oxå med sig kamera. Fast hon hade ganska många olika sorters problem med att kunna knäppa kort. Mest skyllde hon på att motivet var lite för nära, eller så såg hon inte så bra i displayen...


Våran ordförande, Ragnhild, önskade oss välkomna.


Här ställer sig alla upp till kvällens första dans!


Annika sa att det gick fint att dansa i lucialinne. Fast hon hade faktiskt tjuvtränat hemma... :)


Medan vi fikade smörgåstårta passade styrelsen på att dela ut blommor till alla instruktörer.


Bland annat Anna fick blommor. Hon är en av ledarna i torsdagsgruppen. Jag har under denna termin lärt mig att hon är duktig på att lyfta sina ben högt upp i vissa danser... ;)


Sedan dansar vi och dansar och dansar ytterligare lite till...


...innan det var dags att ta farväl och önska alla en god jul och gott nytt år. Väl mött igen nästa termin!!!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!