Lördag 20 december

2008-12-21 21:19:18 / 3 kommentarer ..


Jag vet att det finns några som läser denna blogg. Jag har inte nämt att jag vet det, men det gör jag. Och jag tycker det är väldigt roligt. En av dem fyller år idag, så även denna lördag vill jag hälsa till ett födelsedagsbarn.

GRATTIS MONICA PÅ DIN FÖDELSEDAG! Hoppas du hade en trevlig dag med barn och barnbarn.

Mikaels klocka ringde 7.45, men jag kan säga att jag steg INTE upp då. Som ni kanske minns så var det ju dagen efter festen... :) Mikael for iväg med Robin på hockey och jag sov vidare. Men jag steg ändå upp vid 10-tiden och mådde riktigt bra.

Jag började dagen med att göra mig i ordning så att jag kände att jag vaknade till ordentligt. Sedan satte jag mig vid datorn. Var ju tvungen att redovisa gårdagskvällen här på bloggen. När jag var klar med det så slog jag inte av datorn utan slog istället igång julmusik och spelade så det dånade i hela huset. Jag tror Mathias blev lite less...

Jag tog itu med städning och tvätt och lite annat. Men det går ju ganska bra när man har musik på. Man får liksom mera fart...

När Mikael kom hem hade han båda sina barn med sig. Sofie ville klä granen och det passade ju perfekt, för den måste ju upp.

Sedan skjutsade vi Robin till hans mamma innan vi själva for till sporthallen. Jag hade egentligen inte tid, men hade lovat Cissi att komma förbi. Matchen bestod nämligen mellan Mathias lag och Jimmys lag. Dvs GBBK mot Antnäs... Jag hade förberett Matte genom att säga att de MÅSTE vinna denna match. Vilka som helst kan de förlora mot, men inte Antnäs. Annars kommer Cissi terra mig på jobbet. Så om han inte såg till att de vann, så var jag inte säker på att jag skulle släppa in honom hemma igen.... Resultatet...? Ja, Mathias är då hemma, så ni kan väl gissa... :)

Efter vi sett två perioder av matchen så drog vi iväg mot Storheden. Vi gjorde tydligen samma val som halva Luleås befolkning. Typ smockfullt kan man säga att det var... Men det gick ändå ganska bra och vi fick våra ärenden gjorda.

Väl hemma var det bara att sätta igång maten så att vi skulle hinna äta i lugn och ro innan kvällens stora händelse. Ullis skickade till och med ett SMS så att det inte skulle glömmas bort. Ikväll var det ju nämligen final i Dansbandskampen...! Mikael har förberett mig på att denna kväll kommer att bestå framför tv:n. Så där satt vi och såg bla Scotts och Larz Kristers spela låt efter låt. Det var väl ok... Men sen, när de presenterar vinnaren, då var det inget kul längre. Larz Kristers är väl roliga, men inte alls lika bra som Scotts. Och så går de där "mupparna" och vinner... Här har jag suttit varje lördag i 9 veckor och tyckt att det varit sådär, och så slutar det med att Larz Kristers vinner. Nä vet ni vad. Då blev jag sur... Nåja, nu är det över iaf.

När jag sedan lugnat ner mig och sett lite avkopplande tv (typ deckarserier) så blev det inget roligare denna dag. Utan det blev sovdax!


Far och dotter engagerar sig i julgransljusen.


Sedan satte de upp stjärnan.


Så fint. :)


Sofie har publik när hon sedan fortsätter klä granen. Fast Robin verkar inte så intresserad.


Undrar om det är Larz Kristers eller Scotts han lyssnar på...?


Verkar ha en skruv, eller jag menar sladd, lös...


Våran gran! Nu saknas bara klapparna...


Kommentarer

Tack! Jenny, det var var gulligt,

Vi brukar läsa Din blogg,Du har stora talanger

i Ditt skrivande så fortsätt med.



Kram!Monica

GOD JUL önskar Vi ER

2008-12-22 13:36:05
Anonym

2008-12-22 13:43:38
Anonym

2008-12-22 13:46:35
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!