Lördag 27 december

2008-12-28 14:09:01 / 3 kommentarer ..


Idag hade jag tänkt stiga upp tidigt. Ändå var klockan 10.30 när jag vaknade. Sanslöst vad fort man vänder på dygnet. Till och med Mikael sov länge...

Nåja, när jag tillslut tog mig upp och ätit frukost gjorde jag mig klar för utfärd. Jag hade lovat Mathias att fara till stan en sväng. Klockan var ca 12.30 när vi kom till stan. Precis när det är som värst... Det värsta tycker jag är att hitta parkering. Men det gick utan problem. Vi började på Ur&Penn och fixade armbandet på Mathias nya klocka. Den var för stor men nu passar den perfekt.

Sedan fortsatte vi mot GameStop. På vägen dit mötte vi Malin. Men det var då precis man kände igen henne, hon har blivit så stor på något sätt. Så himla tonåring... Mathias sa att om jag inte hade sagt något så hade han aldrig sett att det var hon... Det är så kul när barnen börjar komma ikapp oss. Tycker det är lustigt att barnen växer, medan jag själv står kvar på samma ställe. :)

Nåja, efter GameStop så blev det Game och lite andra butiker i Smedjan. Det Matte ville ha fanns inte så då bestämde vi oss för att åka ut till Storheden. Även där var det smockat med folk, men vi hittade parkering lätt där med... :)

Vi besökte både OnOff och Expert innan vi begav oss hemåt. Inte en enda krona hade vi slösat, förutom parkeringen inne i stan. Mathias hittade inte spelet som han ville ha, men han har beställt det från nätet nu istället.

När jag kom hem var inte Mikael hemma. Så jag satte mig vid datorn ett tag. Sedan intog jag soffa och tv. Det är ju helt sanslöst hur mycket tid man kan slösa framför tv:n egentligen. Jag gjorde en blandning av de program som gick, så jag bläddrade mellan Änglagård 2, Tjejen som tog hem spelet, dokumentär om Mamma Mia och lite matprogram.

Mikael ringde och frågade vad vi skulle äta. Jag hade så himla god lust att svara pizza, men sa rester... Det blev sill och potatis. När jag efter middagen nämnde för Mikael vad jag egentligen hade velat äta, så sa han att han hade haft samma tanke när han ringde, men jag brukar alltid säga att jag inte vill ha pizza... Hmmm... Tänk om man hade kunnat öppna munnen. Nu tar det säkert länge innan jag blir sugen på pizza igen...

Och vars avslutade vi då kvällen. Jo, men givet... Framför tv:n så klart... Det blev Körslaget och Mission Impossible 2.

Visst är det intressant att jag berättar vad jag ser på tv. Jag tror garanterat att ni har ett stort intresse av att veta exakt vad jag ser... Eller typ inte... Men jag berättar det ändå!

Följande bilder har jag tagit med min allra första digitalkamera. Korten är från 2001. Alltså är kvaliteten inte det minsta bra. Men jag lägger ut dessa bilder bara för att ni ska få se hur söta mina och Ingelas barn var då...


Sara och Sofia spelar shack.


Sofia tog allvarligt på det här med att le på kort.


Malin älskade hästar redan då.


Undrar om Mathias leker med dem frivilligt... Jag tror det. Fast frågan är om han frivilligt skulle göra det nu...!?


Sötnosar! Man kan inte tro att Malin är flera månader yngre än Mathias. Tänk dessa två barn stod jag med idag. Jag fick titta uppåt på dem båda och kände mig verkligen som den lilla bland oss... Tiderna förändras...


Kommentarer
Anonym

Vad synd att du inte sa att du ville ha pizza till middag...skyll dig själv :-)



Ja tänk vad våra barn växer hela tiden. När jag står brevid Malin känner jag mig hur liten som helst... och hon är ju inte den som inte säger "vad kort du är mamma...", det hör jag rätt ofta... :-(

2008-12-28 21:46:13

MEN MAMMA ! haha, gud vad hemsk jag såg ut på dessa bilder ! haha..

2008-12-29 01:38:25

HAHA! vilka fula bilder på mej ! x) fy på dej Jenny .. :')

2008-12-31 14:44:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!