Måndag 1 december

2008-12-01 20:31:24 / 1 kommentarer ..


Idag är det den första december. Årets mysigaste månad tycker jag. Men det känns konstigt att den här månaden redan är här. Fasen, snart är det 2009... Undrar när jag ska hinna med, tycker tiden går lite väl fort ibland.

Det har snöat ganska bra i helgen. Plogbilen kom imorse innan jag skulle till jobbet. Men jag såg att karmen var inte så hög så om jag bara tog sats så gick kunde jag backa igenom den. När jag senare pratade med Mikael så var han arg på mig. Det var visst svårt att skotta där man kört med bil... Hur ska jag veta det? Jag brukar väl aldrig skotta snö... Hur som helst. Nu har jag lovat att nästa gång det är en plogkant, jag ska till jobbet och Mikael inte hunnit skotta, så ska jag göra skotta. Så nu måste jag prata med han som kör plogbilen och säga att han får inte ploga våran gata förrän jag farit till jobbet. :)

Förmiddagen gick i ett rasande fart. Jag och Cissi tog våran morgonpromenad till restaurangen och hämtade fikat som skulle vara till eftermiddagen. En trevlig liten promenad.

Och nu Annelie, nu kommer det. Jag tror nog att du förstår att jag kan inte missa ett sådant här tillfälle... Jag måste berätta vad våran virriga lilla Bodensare gjorde idag. Jag har gjort en skylt till diskmaskinen på jobbet. På ena sidan står det rent, på andra står det smutsigt. Det är för att ingen ska missa och blanda smutsig och ren disk. För det tycker jag är fruktansvärt irriterande.

Det skulle fungera perfekt, om det inte vore för vissa... Av någon outgrundlig anledning så vände Annelie på lappen imorse. Det stod rent för att det var rent i maskinen. Annelie vände på lappen utan att plocka ur det rena. Det innebar att folk satte in sin smutsiga disk bland den rena.

Annelie, Annelie... Vad ska vi göra med dig? Om du har sådant vändsug på lappen, då får du antingen vända på lappen och även plocka ur diskmaskinen. Eller så får du vända på lappen två gånger så att rätt sida kommer upp igen...

Nåväl, eftermiddagen har varit riktigt rolig. Idag hade vi första mötet inför auktoriseringen. Vi ska ju nämligen bli auktoriserade telefonister i NLL. Inte dumt... Jag och Annelie är med i gruppen för dessa möten och vi hade en riktigt intressant eftermiddag. Annelie hade bestämt fika och det blev stora bitar Windsorkaka. Själv tog jag... en apelsin... Förvånad någon?

Väl hemma så lagade jag mat och läste reklamen. Hittade flera saker som jag skulle vilja ha. Frågan är om man ska önska sig saker som man behöver, eller saker som man vill ha. Det kan vara svårt att hitta saker som är båda delarna.

Mikael ringde och önskade sig kladdmuffins till jobbet imorgon. Så jag slängde ihop en plåt av sådana. Knäppte kort på dem oxå. Otroligt vad många kort man kan knäppa på samma motiv egentligen. :)

Nu är jag här vid datorn och det dånar Christmas Gospel ur högtalarna. Låter som jag är kristen, men som alla vet vid det här laget har jag ju gått ur kyrkan. Men jag gillar gospel ändå!

Några bilder... Allt för att fresta Annelie... Lite straff ska man väl ha för att man vänder på lappar som icke vändas skall!

  

  
Visst ser de goda ut? Jag återkommer med smakresultat när grabbarna på Stenvalls har smakat!

Kommentarer
Annelie

Jag tycker mig märka att mitt namn näms otroligt många gånger! Jag lovar att jag inte ska röra den där f-b lappen nå mer och OM jag gör det - så ska jag se till att ingen märker det!

Och dessutom - så ser dom där kladdisarna väldigt mumsiga ut!

2008-12-01 21:40:05
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!