Måndag 22 december

2008-12-22 22:31:11 / 1 kommentarer ..


Jaha. Då var det dags att gå till arbetet efter helgen. Var ganska trött när jag steg upp, men efter både dusch och ditsättning av ögon (=sminkning) så piggnade jag till ordentligt.

Väl på jobbet gjorde vi oss redo för en lugn och stilla dag. Men tji fick vi. Herre min je vad vi fick jobba på idag. Det ringde som bara den. Har folk inte fattat att det är jul snart och man måste fixa och dona det sista med presenterna och julmaten? Inte kan man väl ringa till sjukhuset hela tiden, eller... Nåja, jag klagar inte. Det gör ju bara att dagen går fort.

När dagen var slut så åkte jag iväg till stan för att göra lite ärenden. Träffade Sofia och stor-Mattias där. Kul att se dem!

Uträttade mina ärenden innan jag plötsligt blev tokless och ville fara hem. Så det jag gjorde. Väl hemma hade Mikael middagen färdig så vi åt den delikata middagen bestående av havregrynsgröt och äggmacka.

Sedan var det dags för den årliga julhandlingen. Även om vi har småhandlat både det ena och det andra emellanåt, så var det ändå en hel del som skulle hämtas från affären. Men det var ganska lite folk så det gick smidigt ändå.

När vi kom hem och packat upp alla varor så blev det julpyssel. Dvs jag slog in lite julklappar medan Mikael bakade saffranssockerkaka. Jag satt och pratade en hel del med Fian som kommit hem för julen. Mysigt... :)

Nu är klockan ganska mycket och jag ska nog gå i säng. Imorgon lär det bli en lång dag.


Sofia ville prova min kamera och lyckades få med Mathias på en bild.


Hon fotade allt möjligt och omöjligt!


Jag tog tillbaka kameran för att ge igen!


Snygg!


Grejjen i tungan är kvar.


Och självklart är den ständige polaren, mobilen, med.


Kommentarer

Otroligt vad dina barn är lik dig. Dem är så söta. Att inte folk fattar att vara ledig (som vissa). Ha en riktigt God Jul. Kram.

2008-12-23 11:42:54
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!