Måndag 29 december

2008-12-29 19:57:02 / 0 kommentarer ..


Uj uj vad svårt det var att somna igår. Jag var inte det minsta trött och pratade på med Mikael hur länge som helst. Den stackaren som skulle upp redan 04.45... Men jag kunde liksom inte vara tyst...

Tyst kunde jag dock vara imorse...  Jag var nog mer död än levande. Inte förrän klockan var efter sju tog jag mig upp... Nåja, jag är ju ganska snabb på morgonen och det var ju bra en sån här gång. Jag hann inte bädda sängen dock och det stör mig, men bättre att komma i tid till jobbet, än att ha bäddad säng.

Jag hade förberett mig på att det inte skulle vara så lugnt idag och jag fick rätt. Det var en del att göra på morgonen. Att det dessutom var fel på lite system här och där, gjorde ju att vi fick lite mer samtal än vad vi borde ha fått...

När det var dags för lunch så gick jag till bilen och körde hem. Det var dags att hämta Mathias för att köra honom till hans basketcup. De ska spela basket 24 timmar... Blir säkert roligt för ungdomarna... Skyndade mig tillbaka till jobbet och hann faktiskt äta oxå innan lunchen var slut.

Idag ställde jag mig på vågen. Jag hade tänkt vara lite slapp med vad jag äter fram till efter trettondagen... Men när jag såg vars det barkade på vågen, så insåg jag att de hårdare tagen måste ske redan från nu. Så jag sa till Mikael att han MÅSTE se till att jag sköter mig, med både mat och motion... Problemet är att jag kan bli så arg om jag inte får som jag vill och då gäller det att han står emot... Tur att han vet vad jag tycker om honom längst in i hjärtat och inte kanske det som kommer från munnen alltid...

Hur som helst så arbetade jag till 17 idag. När jag körde upp på gården så upptäckte jag att Mikael var i garaget, så jag gick in dit. Där putsas det och donas för fulla muggar ska ni veta. Den börjar vara så fin nu skotern... Jättefin...

Sedan gick vi in och åt lite middag innan det var dags för dagens promenad. Så här första dagen är det aldrig några problem att få med mig ut, jag är så laddad... Vänta tills om 2-3 dagar. Då kommer jag nog att vara lite mer svårlurad...

När vi återvänt hem så satte jag mig ner och tittade i en av katalogerna som kom idag. Första varvet hittade jag massor med saker jag ville ha. Efter varv tre var det bara två tröjor som fångade mitt intresse. Om jag bläddrar något varv till så är det nog inte längre något som jag vill beställa. Blir billigast så, men roligast...? Näää, det tror jag inte...

Blir inga foton idag heller. Jag hinner inte för jag ska se Mannen som talar med hundar nu. Ha det bra alla!

Kramis!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!