Onsdag 24 december

2008-12-25 12:39:14 / 1 kommentarer ..


JULAFTON!

Tänk nu är den dagen här. Helt otroligt... Det känns så overkligt att dagen som man har väntat på så länge är här. Man har planerat, handlat, lagat mat, pysslat, städat, dekorerat och helt enkelt offrat en massa tid (och pengar) på denna dag. Denna enda dag... Men jag klagar inte. Jag tycker det är så härligt med julafton, om jag bara får styra den som jag tycker bäst...

Våran dag började med att sova ut. Härligt! Sedan steg vi upp och Mikael började med risgrynsgröten samtidigt som vi andra gjorde oss klara. När Mikael hämtade Britta så dukade vi bordet så att allt var klart för att äta jullunch när de återvände.

När gröten var uppäten och allt var bortdukat så blev det dags för Bergströms-barnen att öppna sina julklappar innan de skulle vidare till sin mamma. Det var glada barn som öppnade sina paket. :) Tror att de fick några saker som de gillade iaf.

Mikael skjutsade barnen till Stina och vi andra började göra oss klara för Kalle. Jag såg början och slutet, men tror nog jag slumrade till i soffan där mittemellan.

Efter tv och Kalle blev det dags för att duka fram julmaten. Det tog tid, men det var det värt. Vi hade ett perfekt julbord för oss. Lagom mycket olika sorters mat, varken för mycket eller för lite.

Jag, Mikael och Mathias tog en promenad för att få maten att sjunka, medan Britta och Sofia slappade i soffan.

När vi återvänt och vi satte oss tillrätta så kom tomten och delade ut julklapparna. Mycket nöjda blev barnen. Även vi andra... :)

Kvällen avslutades med efterrätt (saffranspannkaka) och tv. Min julafton var helt perfekt! Hoppas eran var det med...

Kameran gick varm idag. Här kommer ett urval:


Sofia julfin.


Barnen spelar spel i väntan på att något ska hända.


Sofia plattade håret på mig, med hennes plattång.


Sofie och Sofia passar på att klämma lite på paketen.

    
Sofie och Robin öppnar sina paket. De blir så glada så... :)

 
Man måste ju ringa runt till släkten som inte är med oss idag. Alla generationer ska prata med varandra.


Mor och son väntar på Kalle.


Sedan kom våran fina tomte och hälsade på! Han var utklädd till Sofia!

  
Jag fick flera paket. Och det fick Mathias oxå!


Mikael fick en Yamahatröja av mig.


Mathias studsade upp när han fick sin julklapp från mormor och Bernt. En ny mobil!

 
Sofia lika lycklig hon över sin present. De fick mobiltelefoner, likadana, men Matte fick en svart och Fian en rosa. Det är en Samsung Touchwiz.


Istället för ris a la malta, så åt vi saffranspannkaka med grädde och hallonsylt. Oj oj oj. Det var inte sista gången jag åt det. Så himla gott. Godare än ris a la malta om ni frågar mig...


Kommentarer
Ingela

Vad kul att höra att du och familjen hade en härlig julafton :-)



Det hade vi oxå. Idag ska vi tillbaks till Räfsar 25 och fortsätta äta julmat för det blev en del över...



Kram,

Ingela

2008-12-25 15:59:59
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!