Onsdag 3 december

2008-12-03 21:32:42 / 2 kommentarer ..


Imorse skulle jag på ett möte, inte på jobbet, så jag fick lite sovmorgon. Kaisa hade tyvärr glömt bort det och ringde och väckte mig lite för tidigt... Men men... Inget att göra åt det.

Morgonen blev lite annorlunda eftersom jag åt frukost hemma. Jag steg upp och gjorde mig iordning. Sedan gick jag till köket och klockan var tjugo i. Jag tog fram frukost och ställde på bordet. Klockan var tjugo i. Jag kokade vatten i vattenkokaren och gjorde kaffe. Klockan var tjugo i. Jag satte mig ner och åt upp min yoghurt. Klockan var tjugo i. Jag drack kaffe och drack ca halva koppen. Klockan var tjugo i.

Ni börjar fatta va!? Det gjorde ju inte jag, förrän jag nästan druckit upp kaffet. Jag tittade länge på köksklockan och tänkte att det var värst vad länge klockan är tjugo i. Efter många långa sekunder gick det upp för mig att den klockan hade stannat. Egentligen var klockan nästan åtta och jag skulle vara inne i stan, vid gamla sjukhuset, kl 8.30. Då fick Jenny (=jag) bråttom... Men jag hann och det var ju bra.

Väl på jobbet hann jag inte ens få av mig jackan innan Annelie sa att vi måste ha möte. OK, men jag ska bara hinna in och starta mina datorer sa jag. Det jag gjorde och mötet vi hade. Sedan var det lunch. Så jag hann inte ta ett enda samtal före lunch. Det kändes konstigt...

Den här dagen gick fruktansvärt fort måste jag säga. Jag var inte på väg från jobbet förrän 20 minuter efter jag hade slutat. Väl hemma var det bara att fixa lite middag. Min rara sambo hade dock glömt säga att mjölken var slut, så det blev havregrynsgröt med lingonsylt och ingen mjölk till middag. Men det var rätt gott faktiskt...

När jag skulle till dansen så regnade det... SUCK... Det regnar fortfarande... ÄNNU STÖRRE SUCK... Jag vill ju ha snö och vinter nu. Inte alls regn och plusgrader.

Innan jag for till dansen så startade jag en tvättmaskin. När den spolar ur, så åker vattnet ner i diskhon som står bredvid tvättmaskinen. När jag kom från dansen såg jag att det hade blivit stock i diskhon, den var nämligen halvfull med vatten. Jag tog en diskborste som vi har där och stampade i hålet. Vattnet var ju alldeles mörkt, men jag tänkte att det var nog stock. Tyvärr hjälpte inte mitt stampande.

Då ringde jag en vän. Eller rättare sagt till mannen i huset, som är på jobbet. Han sa att jag kunde försöka ta den långa smala järnpinnen som stod under diskhon och peta ner i hålet, ifall det är ull och damm och liknande som fastnat däri. Jag gjorde som han sa, men när jag skulle sticka ner pinnen gick det liksom inte... Det var stock ända upp. Trodde jag, tills jag drog järnpinnen åt sidan och fick med mig en disktrasa. Det var den som hade legat vid kanten och ramlat ner och täckte för hålet... Så fort jag drog den åt sidan rann vattnet ut så fint... Nästa gång ska jag kolla det innan jag ringer Mikael.

Några foton: 
 


Kolla vilken tröja! Kan inte passa bättre än till denna dam.
 
 

Det är visst något annat företag som vill göra reklam på ryggen. Men vi vet ju vad PK står för!
PK = Pite-Karin!!!
 
 

Jag sorterade och ordnade lite kablar under Annelies bord idag. Då fick jag krypa omkring på knä. Man kan inte påstå att det var noga städat där direkt. Ser ni skillnad på mina ben ovan och under knäna?
Jag vill oxå klargöra att vi har städerskor, det är alltså INTE Annelie som är skyldig till detta, även om det var hos henne.
 
 

Sen vill jag be er alla om en sak. SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA, köp en sådan här förpackning av mig. Gärna flera... Mathias ska sälja dessa för basketlaget. De kostar 50 kr/styck och han ska sälja 20 stycken... På bilden är det en förpackning, men det finns olika papper i olika förpackningar.


Kommentarer
Diana

Jag kan sponsra basketlaget, för jag behöver nytt papper! Så där ja, en såld åtminstone. ;-)

Jag kan titta förbi någon kväll. Kram



P.S. Vill du att jag tar med batterier? Hihihi

2008-12-03 22:44:30
PK

Lyser ju upp hela bloggen :-))

2008-12-04 10:40:24
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!