Söndag 14 december

2008-12-14 19:44:36 / 1 kommentarer ..


Jag vaknade före Mikael. I hela 40 minuter var jag vaken innan han vaknade. Jag kan säga att det är lätträknat de gånger som det har hänt... :)

Men vi steg upp till slut och åt frukost. Tände 3:e ljuset idag såklart. Det måste man ju göra när det är tredje advent.

Sedan gick vi ut och bar in den där förskräckliga veden. Jag vet att jag ska vara tacksam för att vi har den där veden så vi kan elda. Annars hade vi nog inte kunnat ha så varmt och skönt som vi har inne hos oss. Men det hjälps inte, jag tycker ÄNDÅ att det är skittrist att bära den från släpet till bodan...

När vi kom in igen så blev det lite kaffe och en apelsin :) innan det var dags för nästa projekt. Operation "Klippa Mikael" satte igång. TRE gånger lyckades jag klippa mig i fingret. Första gången sa Mikael att jag skulle var försiktig så att han inte blev blodig i håret. Hallå! Tänk på mitt finger...

När jag för tredje gången klippte mig själv så sa Mikael -Jaha, du försöker göra mig rödhårig alltså... Hmmm...

Nåja, jag har alla fingrar kvar i behåll och Mikael har mindre hår, men fortfarande rätt nyans på håret. Dvs inte rött...

Sedan har det inte blivit så mycket mer idag. Lite julklappsinslagning, lite mysprat med pippifåglarna, lite matlagning (fast det var nog Mikael som gjorde det), lite datorverksamhet... Ja, det är väl ungefär vad som hänt. Resten av kvällen ska jag tillbringa i soffan med bok, glögg och tv. Herren i huset är precis på väg på sin älskade hockeyträning.

Dagens fotoskörd:


Grannen har ett fågelbord. Det gillar jag. Men mest gillar jag att det är så många domherrar där. Idag såg jag 7 röda vackra hanar på samma gång. På bilden är det nog "bara" fyra. Jag kunde inte få dem på någon närmare bild, så ni kanske inte ser så bra. Måste skaffa mig ett bättre objektiv så jag kan knäppa på mycket längre håll.


Vi har ju hållt på i hallen. Nu är det inte mycket kvar. Alla golv- och taklister har blivit svarta. Spegeln har blivit svart. Till och med ringklockan har blivit svart. Vi ska köpa en tavla och hänga upp mellan de två bruna dörrarna ni ser på bild.


Visst är det snyggt med svarta taklister!?


Vi har även målat svart i den stora öppningen, så att det blev liksom inramat. På väggen bredvid ska det oxå hamna en tavla.


Våra kläder ska inte vara i hallen, men om det kommer gäster måste de få hänga av sig någonstans. Därför har vi hängt upp denna hatthylla där folk kan hänga sina jackor. Det är min gode vän Tomas som har gjort denna hylla. Kul med något annorlunda. Det är bara jag som har en sådan... :) Det ska även komma upp någon slags hylla, eller korgar, där gäster kan sätta vantar o dyl. Dessutom ska lampan bytas ut. Den passar inte alls in. Ser ni den svarta ringklockan? Tidigare var den vit, men hade gulnat massor...


Min spegel blev så snygg. Jag står inne på den lilla toan för att få med hela spegeln. Ljuset är lite gult pga att jag var tvungen att slå av blixten...


Kommentarer

äre dagens outfit på dig där mamma ? :D söt bild iaf :D

2008-12-15 01:52:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!