Tisdag 2 december

2008-12-02 20:06:06 / 2 kommentarer ..


Jag vet inte vad jag ska skriva. All min energi bara rann av mig efter jag ätit middag och fixat matbacken. Jag förstår inte varför jag blev så slut... Just nu ligger jag på sängen, ser på tv och med datorn i famnen (den bärbara då såklart) surfar jag på nätet. Det är ganska mysigt ändå... :)

Man ska kanske inte säga det, men jag gillar att huset är nästan tomt på folk ibland. Jag trivs när jag får vara helt för mig själv och det är tyst och stilla, förutom de ljud som jag bestämmer ska vara. Om man inte räknar med Pipkvarn 1 då förstås. Han bestämmer gärna när han ska prata på, tur att han inte är så högljudd. Ja alltså, jag menar då Yamaha och inte Mahtias... :) Mathias och Tuffie är alltid tysta och stilla.

För er som inte vet så är Yamaha och Tuffie våra två nymfparakiter. Så nyss jämförde jag min son med en fågel... Oops...

OK. Berättelsen om dagen då...

Kom till jobbet. Svarade i växeln. Svarade på mail. Jobbade bort lappar. Jobbade med ändringar. Fikade. Promenerade. Jobbade igen.

SEN kom dagens roligaste timme på jobbet. Jag och Annelie hade vårat första möte där vi började med läxorna vi fick på det större mötet igår. Vi har riktigt roligt ihop. Vi jobbade på bra den där timmen, men ändå blir det mycket skratt och mycket skoj. Helena kom in och frågade om vi får något gjort, men givetvis får vi det. Slöa är inte våran grej...!

Ja, sedan fortsatte dagen med lunch, jobb, jobb och jobb. Tog mig inte från jobbet förrän ungefär 15 min efter jag slutat.

Väl hemma blev det att vika tvätt och starta tvättmaskin, laga mat, fixa matback och städa undan. Sedan gick som sagt musten ur mig och jag hamnade på sängen. Lyckades sträcka mig efter datorn så jag kan blogga iaf... Tur det... :)

Jag tror jag lämnar bloggen så här för idag. Det som händer efter det här är att jag måste hänga tvätt, duscha och ta fram kvällsfika som jag äter medan jag ser House.

Kvällsfikat kommer att bestå av en apelsin och fem körsbärstomater och en tekopp... Undrar vad Annelie äter ikväll...? Det brukar vara lite mer chokladsmak i hennes kvällsfika...

Det är inte lätt att blogga och berätta om sin dag, när det inte hänt något under dagen... Men jag fick ner lite bokstäver så ni har något att läsa iaf. Någon bild blir det inte idag.

Jag borde kanske inte ha döpt denna sida till jenjofoto egentligen. Det blir mindre och mindre foton. Men jag kan ju inte ändra nu...! Det blir ju bilder ibland.

Kram på er!


Kommentarer
Ingela

Du lyckades ju iaf skriva en hel del om ingenting så det tycker jag är bra gjort :-)



Jag är så glad idag :-)) Jag riktigt längtar till den 7 januari :-) Det ska bli så kul :-)



Kram,

Ingela

2008-12-02 20:44:14
Annelie

Ja visst har vi skoj! Läxor kan för andra kanske verka trist...men inte för oss inte :-)

Kram på dig!

2008-12-02 20:52:02
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!