Tisdag 9 december

2008-12-09 21:13:20 / 1 kommentarer ..


Tja! Jag kan ju tyvärr redan nu meddela att jag inte knäppt några kort idag heller. Jag gillar inte det här. Jag börjar ju balla ur. Men det är bara det att det är mycket på jobbet och när jag kommer hem är det så mörkt och inte kul att knäppa bilder. Men men... Jag hoppas det ska bli bättre.

Var tidigt på jobbet idag. Redan 10 över 7 var jag där. Men det är bra att vara i tid, så man hinner fixa allt i lugn och ro innan man måste öppna växeln.

Dagen har gått väldigt bra. Ett slags missförstånd uppstod, men jag höll låg profil och kommenterade inte så mycket. Så det rann ut i sanden så småningom. Lika bra det.

Jag och Marlene var till kosten (de som har hand om mat osv för NLL) och hämtade sakerna till våran APT. Det blev en trevlig liten promenad. Men kallt som tusan. Så vi var ganska glada att få vara inne mesta delen av dagen.

När jag slutat var det full fart att få i ordning innan APT. Denna månad är det den årliga gröten som vi får istället för baguette. Så vi som slutade först började med det. Jag staplade alla bröd och pepparkakor på Mallan och sa att hon skulle gå med det till konferensrummet för att sedan återvända och hämta mer saker. Rosemarie sa lite försiktigt att det går ju annars att sätta sakerna på vagnen som vi lånat från kosten. Självklart! Tur att någon har igång sin hjärna.

Annelie kom strax efter vi hade satt igång, så vi fixade gröten. Stod och rörde i varsin gryta. Det var ingen lek att få det varmt utan att bränna fast det i botten. Vi fick det iaf ganska ljummet...

Vi började mötet med att äta. Väldigt gott. Risgrynsgröt, vörtbröd, julskinka. Till efterrätt blev det glögg och pepparkakor. Det var rätt ok, men jag gillade inte riktigt glöggen. Den var på tok för söt. Mötet gick bra. Det skulle bli ett kort möte, men det höll på till efter 19 ändå.

Jag skjutsade hem Mallan och åkte sedan hem och parkerade bilen i garaget. Inne låg Mikael på soffan och såg tv. Jag gjorde matback och sedan tog jag duschen i besittning. Just nu ser Mikael på fotboll, det är inte svenska lag men jag vet inte riktigt vem som spelar. Jag bryr mig inte ens. Jag sitter i soffan med datoren i famn och som ni märker svamlar jag på här.

Emellanåt har vi diskuterat julklappar. Jag vet nog vad mina föräldrar ska få. Britta (Mikaels mamma) är inte klart. Vi måste kolla upp vad hon vill ha. Barnen måste fixas lite mer, men det är inte lätt att handla åt dem.

Det är över 26 grader här och jag fryser. Inte bra. Man skulle tro att jag är sjuk, men det är jag inte. Jag har bara vant mig att ha det varmt hemma och jag hatar att frysa. Nu måste jag gå och smygöppna sovrumsdörren så det kommer in värme dit. Mikael har stängt dörren för han vill ha kallt, jag vill ha varmare... Så därför ska jag nu göra mig ett ärende förbi sovrummet... :)

Kommentarer
Ingela

26 grader inne... jag skulle dö av värmeslag... kom ihåg att klä på dig ordentligt nästa torsdag när du kommer till oss...



Kram,Ingela

2008-12-09 22:35:29
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!