Torsdag 11 december

2008-12-11 22:22:28 / 0 kommentarer ..


Jobbet var bra idag. Mycket att göra hela dagen så tiden bara sprang iväg. Jag hann knappt maila till Ingela och det är trist måste jag säga. Offrade till och med sista fikarasten med att försöka maila henne. Men det är ingen lek att få sitta ifred vid sin arbetsplats. Det är så många som vill prata med mig och fråga saker. Fast jag klagar inte, inte det minsta, det är bara kul att få hjälpa till.

Annelie var förkyld idag. Hon sa att vi var tvungen att prata med henne tydligt och klart för hon var så  mossig i hjärnan och kände sig lite trög. Trögare än vanligt (hennes egna ord). Fast jag tycker hon hade svårt att förstå redan igår. När jag sa att Mallan inte hade någon lunch, trodde hon att jag menade att Mallan inte hade någon lunchrast. Men givetvis var det ju mat jag menade.

Sedan berättade jag för Annelie att hennes bildörr var öppen. Hon trodde jag menade upplåst, och reagerade inte nämnvärt. Men jag menade ju rent öppen så att kall luft kom in i bilen. Men men, det är kanske jag som måste lära mig att förklara lite mer tydligt.

Annelie är oroväckande förkyld. Helena är fortfarande förkyld. Jag känner mig hängig. Mallan såg lite sliten ut idag... Aj aj, det låter inte bra. Imorgon är det ju dagen med stort F (=fest). Det är ju då växeln och receptionen ska ha fest. Då kan man inte vara sjuk, och så är det.

Jag fryser så fruktansvärt mycket och fingrarna är stela av kyla. Mikael säger att det är kokhett här inne. Han måste ha riktigt varmt blod, för det ÄR kallt här...

Nu ska jag gå i säng och läsa. Sköt om er! Jag återkommer nästa gång, med foton och berättelser från festen... :)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!