Torsdag 25 december

2008-12-26 13:08:31 / 2 kommentarer ..


Jaha. Då vaknade man och det var juldagen. Kändes ändå härligt att veta att det är faktiskt flera flera dagar kvar av ledigheten.

Mikael skulle åka och hämta sin nyaste pärla, skotern, idag. Han hade inte alls bråttom sa han, men ändå så tyckte jag att han blev ovanligt snabbt mätt av sin frukost. Jag tror nog att han hade lite bråttom iväg till Alhamn för att hämta skotern ändå...

Själv stannade jag hemma och satte mig vid datorn. Tänk att det alltid tar sådan tid när man sätter sig ner där och bara ska göra något snabbt. Nog blev det ändå ca 1 timme innan jag reste mig upp igen.

Tittade in i Mattes rum. Jag tyckte att han såg så seg ut idag, så jag frågade hur länge han varit uppe igår. Han svarade halv åtta... Jag förstod inte riktigt hur han menade. Halv åtta var vi ju vakna allihop. Nog var vi uppe längre än så... Men det visade sig att han varit uppe till halv åtta imorse!!! Sedan hade han sovit i någon liten timme och var nu vaken igen. Tokiga unge!

Sofia ringde till sin farmor och farfar och hörde om vi kunde komma förbi. De ville att barnen skulle komma och hämta lite saker och julklappar. Så vi satte oss i bilen och körde ut till Hertsön. Det är himla långt längst ut på Hertsön faktiskt... Nåja, där delades det ut julklappar och Sofia packade sina grejor som hon hade där. Sedan skjutsade Lars-Åke henne och Robin till bussen, de skulle till Rosvik.

Jag och Matte stannade på Hertsön och fikade lite innan vi körde hem. Mikael ringde och lät så lycklig. Det stod visst en skoter i vårat garage... Jag frågade hur jag skulle göra med min bil, men den fick visst stå ute. Skotern hade fått min plats... Hmmm... Det var visst bara tillfälligt, men ändå...

Ingen av oss hade ätit lunch så idag blev det en tidig middag. Och precis som det brukar bli så här på juldagen så blev det rester från julbordet till middag. Helt ok om ni frågar mig.

Pratade med Mallan ett tag i telefon innan jag och Mikael drog på oss kläderna och tog en uppfriskande promenad. Skönt att få frisk luft och röra på kroppen lite...

Kvällen spenderades framför tv:n. Det blev både Indiana Jones, Shrek och Pirates of the Caribbean. Plus lite gott att smaska på under tiden. Inte så bra kanske, men det är ju jul... :)


Kommentarer

Vilken härlig jul ni har haft. Vi likaså. Johanna är så nöjd över soffan som hon fått av Jenny.

När får man se det senaste nyförvärvet "skotern"

2008-12-26 14:27:39
Ingela

Hejsan, kul att ni har fått hem eran nya leksak, dvs skotern... men var är bilden på den???



Kram,

Ingela





2008-12-26 15:29:49
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!