Fredag 28 november

2008-11-30 15:08:18 / 1 kommentarer ..


Jag hade kortfredag idag. Skulle sluta kring 12, men jag var nog inte från jobbet förrän ca 12.30... Jag har så svårt att ta mig därifrån ibland. Det är så många som jag ska prata med och mycket som jag kommer på att jag måste göra. Jag tror aldrig jag skulle klara av att jobba 4 timmar per dag. Hur ska man hinna allt då???

Nåväl, precis när jag var på väg så ringde Ingela på mobilen. Hon var oxå påväg från jobbet, lika sen hon... Vi pratade på ett tag där, det var riktigt trevligt. Vi pratar så sällan i telefon numer, det blir alltid mailkontakt. Men det är lättare eftersom då kan man "prata" när man har tid. Eftersom jag sitter i en växel är det svårt att prata i telefon på jobbet, speciellt med Ingela för vi pratar alltid så länge.

Annat var det förr. Då pratade vi alltid i telefon. När Mathias var liten och gick på dagis så fick de göra en slags tavla där de hade svarat på olika saker. Vad som var favoriträtten, vad sin bästa kompis hette osv. En av frågorna var: Vad jobbar din mamma med? Min älskade son hade svarat: -Jag är inte säker men tror att hon jobbar med att prata med Ingela i telefon...! Hmm... Undrar om man har pratat lite förmycket då... :)

Hur som helst så åkte jag till Storheden efter jobbet. Jag tog god tid på mig, provade lite kläder (igen) och gick runt och allmänt strosade i lugn och ro. Samtidigt som jag handlade givetvis. Jag kom nog inte hem förrän vid 15-tiden. Men då blev det full fart. Jag ryckte ner alla gardiner och tvättade alla fönster och satte upp alla gardiner. Det blev så mysigt...

När Mikael kom hem och han hade svurit åt snöslungan som inte fungerar, så lagade vi middag och tog en lugn kväll. Vi såg Idol och efter det hände inte så mycket mer.


Kommentarer
Ingela

Jo, det är lite skillnad på våran telefontid nu och förut... många timmar blev det - varje dag... :-)



Ha det så bra

Kram,

Ingela



2008-11-30 18:36:07
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!