Lördag 15 november

2008-11-16 20:45:07 / 0 kommentarer ..


Vaknade av mig själv idag :) Ca 9.30 steg jag upp och då hade Mikael dukat fram frukost...

Sedan drog han ganska snabbt efter vi hade ätit. Jag tog en stund framför datorn, drack lite kaffe och bara njöt av lugnet. Sedan blev det ju att ta itu med helgens projekt. Hallen...

Det gick bra, men det tar ju onekligen lång tid... Men jag tog ju lite pauser då och då. Såg till att Matte fick lunch och skickade ut honom på en promenad osv... 

Mikael kom iaf till slut och då åt vi lite lunch innan vi fortsatte i hallen. Det gick betyligt fortare när han hjälpte till. Lena hörde av sig mitt under målningen och frågade om de kunde komma förbi. Självklart! En kaffepaus är ju aldrig fel... Men vi hann faktiskt precis färdigt innan de kom.

Sedan tog vi itu med maten. När den stod i ugnen ringde käre far min och ondgjorde sig på att han glömt Sofias födelsedag, igen...! Men jag sa att vi är så vana att det gör inget. Jag undrar när min far kom ihåg vare sig min eller ungarnas födelsedag sist. Många kan ju tycka att det är fördjävligt att pappa/morfar inte kommer ihåg när man fyller år. Men just i det här fallet så är det inte så. Det är lite charmigt eftersom han ALLTID glömmer och låter så otroligt ångerfull när han ringer någon dag senare... :)

Vi åt våran middag och just när vi funderade på att plocka bort maten, så ringde telefonen igen. Denna gång var det min farfar... De har oxå glömt bort Fians födelsedag (tror pappa ringde och påminde dem nu när han själv kom ihåg). Men de är ju nästan 90, så det gör inte så mycket... Det är så härligt att prata med dem. Visst är de gamla och visst har de sina krämpor. Men ändå... Farfar hade varit och lagt ut fiskenäten på dagen och farmor är i vävstugan jämt och ständigt... Jag vill oxå vara så pigg och glad när jag är 80-90 år... Hoppas jag brås på dem. Det var iaf kul att prata både med pappa, farmor och farfar... :)

Det var min dag. Kvällen slutade i soffan med vin, tv och trevligt sällskap i form av Mikael!

FOTON:


Jag lyckades fånga både Wilma och Emelie på kort, tittandes åt mitt håll alltså... :)


Lena gillade mina nogatkakor och bad genast om receptet. Det fick hon ju så klart...


-Hej då, säger Lena, vi syns på fredag när vi ska på After Work!


Wilma som grimaserar när jag vill ha med henne på ett foto...


Vi berättade för Wilma att väggarna var nymålade. Men det är ju inte så lätt att förstå att det är ALLA vita väggar... :) Det blev ett handavtryck efter henne... Men vi har ju inte målat alla varv än, så det gör inte så mycket.

 
Och Matte ville då inte vara med på bild först... Men jag bönade ett tag och fick ett från sidan iaf.


Kvällens middag: En riktigt enkel laxpaj. Vi gjorde ett pajskal och fyllde det med broccoli först. 


Stekte lax i bitar och la ovanpå broccolin.
 

Hackade fryst (men tinad) bladspenat och la över det.


Sedan i med äggstanning och riven ost överst.


Det färdiga resultatet och det var inget att gråta över...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!