Onsdag 19 november

2008-11-19 21:03:12 / 0 kommentarer ..


Steg upp tidigt idag. Eller inte kanske något extremt tidigt, men lite tidigare än vad jag skulle ha gjort. Egentligen hade jag börjat åtta, men idag skulle jag vara på jobbet redan 7.30. Dessutom skulle jag behöva äta frukost innan. Så det jag gjorde. Snoozade ingenting... :) :) :) Steg upp en lite stund efter klockan ringde och så gjorde jag mig klar och åt min yoghurt + att jag faktiskt drack kaffe. Och ändå var jag på jobbet 7.15... Är jag inte duktig, så säg...

Anledningen till hela den här proceduren var att vi skulle på studiebesök med jobbet. Idag var det jag, Mallan, Ullis, Cissi och Ulla som fick fara. Vi hade en bil från bilpoolen, en Toyota Avensis. Superfin bil måste jag säga. Härlig att köra. 07.27 körde jag ut från parkeringen. Vi körde raka vägen till Övertorneå. Inga problem efter vägen faktiskt, om man inte räknar sandbilen som körde verkligen MITT i vägen. Eller renarna som stod och tittade på oss och inte riktigt kände för att flytta sig helt...

Vi kom fram till vårdcentralen i Övertorneå i god tid. Vi gick in och och blev mottagna av en underbar kvinna som tog hand om oss. Hon pratade konstant. Verkade vara väldigt glad och nyfiken inför deras telefonisystembyte. Och var väldigt angelägen om att vi skulle få rätt uppgifter i våra register.
 
Efter att vi var klara på vårdcentralen och drog vi då till Haparanda. Det gick oxå bra, även fast solen låg i ett riktigt taskigt läge. Precis under solskyddet. Vi skulle vara på vårdcentralen i Haparanda kl 13 och insåg att vi var lite tidiga... 

Vi passade då på att äta lunch i Haparanda. Vi delade oss där faktiskt. Ulla och Ullis gick på Coop Extra's restaurang, medan jag, Cissi och Mallan tog Max... Väldigt gott... :)

Vi for sedan till vårdcentralen och där blev vi mottagna av en sekreterare som visade oss runt. Det var en riktigt stor vårdcentral. Det är riktigt kul att gå runt och vara på studiebesök, man får så mycket bättre begrepp om hur de sitter osv. Det förenklar om man ska leta personer via telefonen.

Hemfärden gick väldigt bra. Det var några som sov i bilen, men det var inte jag. Och tur det eftersom jag körde... Var på sjukhuset efter 16. Skjutsade hem Mallan och for hem och käkade. Dottern var på besök igen, så jag frågade om hon flyttat hem igen. Men det hade hon inte...

Sedan blev det ju då dansen, det är ju onsdag. Idag var första gången jag inte hade speciellt kul. Jag känner mig trött och hängig och då är det inte kul att dansa. Men vi lärde oss en vals idag, och det gillar jag...

Nu ska jag nog snart göra mig klar för sängen. Huvudvärken är inte att leka med känner jag. Men lite foton först:



Mallan är lycklig över att få sträcka på sig efter alla milen fram till Övertorneå.


Ullis, som inte heller är riktigt kry, tycker att det är så jävla kallt.


Så här ser entren ut vid Övertorneå Vårdcentral.


Och så här ser det ut vid Haparanda Vårdcentral.


Här står truppen redo att inta vårdcentralen. De väntar på mig, sist som vanligt...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!