Söndag 16 november

2008-11-16 21:07:50 / 1 kommentarer ..


Vaknade av klockan idag. Mathias skulle ju till Jokkmokk med basketlaget och jag var ju tvungen att stiga upp och se till att han kommer iväg. Fast ska man vara ärlig så är det nog mer troligt att jag inte tar mig upp i tid än att han inte gör det...

När jag såg att Matte var fit-for-fight så gick jag och la mig igen, en stund... Det är så otroligt skönt att bara ligga och dra sig när det är alldeles tyst i huset. Nåja, vi steg upp tillslut och åt den där ständiga frukosten.

Sedan gick vi ut och bar in ved till bodan, igen... Nu har jag gjort det 2 gånger(!!!). Har jag inte liksom fyllt kvoten för vedinbärning snart...!? Kallt var det oxå... :(

När vi var klar så gick vi in och gjorde oss klara för en färd till Storheden. Började på Jysk där Mikael hittade ett perfekt tyg till drapperiet i garaget. Får se om det blir det han köper... Sen blev det Trend Café, Hemtex och Coop Bygg. Var ju tvungen köpa mer färg till hallen.

Vi var ju på EM-möbler en sväng oxå föresten. Där mötte vi en mamma som hade smitit, eller blivit ivägskickad på uppdrag, eller tog tillfället i akt eller hur det nu var... Det var iaf Diana som vi mötte, alldeles ensam... Maken var hemma och sövde sonen, eller kan det vara tvärt om... 

Väl hemma förstår ni ju vad vi gjorde. Målade, målade, målade... Men sen fick jag gå och laga middag så målade Mikael färdigt. Det är inte klart än, men oj oj oj... Redan nu ser man vilken otrolig skillnad det blir...

Till middag blev det en riktigt söndagsmiddag; kotletter, potatis, brunsås och kokta morötter. Det var jättegott.

Sedan blev det tv och när Mikael drog till hockeyn så satte jag mig vid datorn. Ska nog gå igenom lite danser nu. 

Angående Mathias basketmatch. Jag tipsade pappa om matchen och han hade gått dit och sett den. Kul för grabbarna att ha en som hejjade på dem... :) Men tyvärr räckte det inte utan de förlorade med ett enda ynka poäng. Bättre lycka nästa gång, grabbar.



 
Ser ni vilken skillnad det blir mot för hur det var...!?

 
Visst blir det åt det bättre hållet iaf!?

Kommentarer
Anonym

Jag vill ju ha som det alltid har varit men vitt?? hade varit roligare med typ svart?

Smaken som baken;)

2008-11-17 20:15:09
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!