Söndag 2 november

2008-11-02 20:56:03 / 0 kommentarer ..


Sovmorgon idag... Härligt... :)

När vi ätit frukost och drack lite kaffe, så frågade Mikael om jag kunde komma ut med honom och bära in veden i bodan... Bläääääää vad tråkigt... Men det är så sällan han ber om hjälp så självklart ställde jag upp. Jag duschade på morgonen och hade inte direkt fixat håret, dessutom var det fuktigt fortfarande när jag gick ut. Efter ca 30 minuter tittade Mikael på mig, log och sa att jag såg ut som ett litet troll... Jaha. Och hur tolkar man det? Är det en komplimang, eller? Jag VET att jag får lätt krulligt hår i dessa situationer, men troll... Är inte de vädigt fula? Nåja, jag besämde att det var nog snällt menat ändå...

När veden var inne och jag såg framför mig hur jag satt inne och myste, så hör jag Mikael säga:
-Då tar vi väl och sågar ner vinbärsbuskarna då?
Jaha... Inte fick man gå in. Där kämpade jag och slet i buskar, fick vinbär på tröjan, i håret och i ansiktet. Inte kan jag påstå att det var kul det heller.

Men sen när allt var klart och jag såg hur nöjd Mikael var, så tyckte jag att jag hade varit duktig. Och ja, även han då förstås.

När jag kom in var jag sugen på att baka igen. Slog upp bakboken och insåg att jag ska göra gifflar... Nu i efterhand vet jag att det ska jag aldrig göra igen. Det jag verkligen lärt mig denna helg är att jag gör BÅDE stans fulaste biskvier och stans fulaste gifflar.

Men jag gjorde bara några stycken och sedan gjorde jag någon slags bullar av det istället. De blev jättekostiga, och dessutom hade vi inget pärlsocker så jag tog dekorationsströ istället. Fast Mikael sa att de var goda och huvudsaken han är nöjd.

Sedan blev det middag och nu sitter jag här framför datoren och leker. Det tar en himla tid att lägga in kort och skriva, när det är tre dagar jag ska göra. Men det är roligt... Att jag inte bloggar på fre+lör beror på att jag har ont om tid att hinna. Och jag vill inte sitta här när Mikael sitter i vardagsrummet. Det passar mig perfekt att blogga den här tiden på söndagar, för då är herrn i huset och tränar hockey... Fy vad löjligt det låter, men nu är det ju så det är, ingen idé att försöka lura sig själv...

Inte alls många bilder idag. Och bara då jag varit i köket... Den som trodde att ni skulle få se en "trollbild" kan fortsätta drömma...


Bulldegen på jäsning.


Bullarna utbakade. Jäsning igen...


Färdiga bullar... Som sagt. Inte fina, men tydligen goda. Det är mandelmassa i dem, istället för kanel och socker. Kul med variation.


Kvällens middag. Ett snabbt ihopkok. En slags pasta-skink-svamp-gratäng.


Summa sumarum av helgen:
Jag har haft en helt underbar helg. Lugn, skön, avkopplande mm... Känner mig redo för en ny arbetsvecka i morgon. Det är väl så det ska vara...

Kram på er alla!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!