Söndag 30 november

2008-11-30 20:49:37 / 1 kommentarer ..


Jag vill börja med att tacka er som skriver kommentarer i bloggen! Det är jättekul att läsa vad ni tycker.

Jag blir jätteglad över ALLA såklart, men när det händer att det skriver någon som jag inte har trott läser, då blir det lite extra kul. Fick en kommentar av chefens dotter häromdagen. Jätteroligt. Hon skriver att hon nästan längtar tillbaka, och det tror jag nog inte riktigt. Hon trivs nog mycket bättre som sjuksköterska än telefonist. Men jag tror att hon nog skulle trivas med arbetsgänget. För vi är så himla bra... :) Och chefens dotter, hon är inte fy skam hon heller...

Ingela undrade om man säger trevlig advent eller glad advent eller god advent. Och jag vet inte...! Men jag hoppas att ni alla har haft både en trevlig, glad OCH god 1:a advent idag... :)

I övrigt har det varit en otroligt lugn dag idag. Jag har hjälpt Mikael och Sofie lite grann med veden. Annars har jag bara varit inne. Ni vet, man går omkring och pysslar och bara liksom myser. Det har blivit renbäddat i sängar, startat tvättmaskin, vikt kläder, dammsugit, rengjort fågelbur osv osv... Jag trivs med lugna dagar här hemma ibland.

Jag har ju upptäckt att jag är ganska ordningssam med saker och ting. Jag vill gärna ha saker "rätt" så att säga. På jobbet är jag ganska noga och brukar sätta saker i skåpar osv på det sätt jag vill ha.

Men just på jobbet försöker jag dämpa det där beteendet lite grann. När Rosemarie kom och frågade vilket håll öronen på muggarna ska peka i skåpet (hon skulle plocka upp ur diskmaskinen) så insåg jag att det är ju löjligt. Jag sa till henne att det spelar ingen roll, fast jag nämnde att jag ställer dem till höger... Nu förtiden säger jag inte så mycket, utan jag låter alla göra som de vill. Att jag sedan ändrar så som jag vill ha det, det är en annan sak...

Hur som helst så har jag tänkt att det är nog mest på jobbet jag är så där. Men idag här hemma har jag insett att jag är likadan här hemma. Jag har gått och flyttat stolar millimetrar, jag har flyttat magneter så att de är jämna med de andra magneterna. Jag har lagt telefonerna på rätt ställe på duken osv osv...

Varför är man så? Det är ju irriterande... Och inte går det att sluta heller. Men nu ska jag göra ett försök. Jag har ställt ena köksstolen snett. Och så ska den få stå... Den här fröken ska INTE rätta till den.

Söndagen är snart slut, och imorgon är det start på en ny spännande vecka!

Kommentarer
Lena Salander

Hej Jenny

Jag mailar och frågar vad du har gjort och så och där inser jag ju att det är bara att läsa din blogg. Du är så duktig på att skriva och det är så roligt att läsa vad du gör dag för dag. Du är super duktig!!!!

Kram Lena

2008-12-01 14:54:23
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!