Söndag 9 november

2008-11-09 20:54:37 / 0 kommentarer ..


Sov lagom länge idag. Rutinerna var tillbaka till det normala och Mikael vaknade före mig. Jag var dödens trött på morgonen och det tog länge innan jag fick upp mina två blå.

När det var fixat så steg jag upp och intog frukost. Under den sa jag till Mikael att det skulle vara kul att komma igång med mitt "hallen-projekt". Jag bara hatar våran hall. Den är mörk, trång, hemsk och tråkig. Jag vill ha förändring där. Mikael har sagt att han ska göra om hallen när han har gjort färdigt köket, altanen, biblioteket, sovrummet och väggen in mot garaget... Men hallå! Så länge kan jag inte vänta.

Så jag sa att man kan väl måla väggarna vita iaf. Så att det lyser upp lite. Nu är väggarna mörkgröna. Någon slags hemsk vävtapet sitter där. Jag tycker att man kan måla över det. Spelar väl ingen roll om det inte blir superfint, det ska ju ändå rivas när han bygger om hallen. Sämre än vad det är nu, kan det inte bli.

Så Mikael tyckte att jag kunde ju måla om nästa helg. Men jag kunde börja redan nu att ta bort alla saker, ta bort alla lister och kanske spackla. Så det är vad jag har gjort idag. Det tog då ta-mig-fan hela dagen. Iofs har jag suttit vid datorn en hel del mellanåt, jag har ätit lite, pratat i telefon, sms:at och tvättat och städat i köket. Men jag tycker inte om att hålla på med en och samma sak hela tiden. Kul med variation.

Dessutom var det massor med lister i hallen. Det är ju sex dörrar, en större öppning och flera vinklar och vrår. Så många lister blir det. Men nu är de borta. Liksom alla kläder och alla möbler. Längtar tills nästa helg när jag får börja måla. Imorgon ska jag eventuellt måla taket. Kan ju vara bra att ha det gjort iaf.

Det har inte blivit så mycket mer idag. Nu är klockan kväll och jag längtar efter att läsa bok. Så jag tror jag ska lägga mig i sängen och läsa lite, samtidigt som jag har tv:n som bakgrundsmusik.


Tråkiga bilder idag, men ni måste ju få se den fruktansvärda hallen innan jag målar om!

   
Detta är taget innifrån huset, typ mot vardagsrummet och köket.


Detta är från ytterdörren ungefär. Ungarna hänger alltid sina kläder där.


Här hänger jag och Mikael våra kläder. Hatthyllan är bedrövlig. Man ska inte ha sådana. Det samlas bara massa skräp och så ser det stökigt ut. Blää... Ut med den!


Här håller jag på som bäst. Barnens hylla har åkt ner. Jag har hittat innerväskorna till mc-väskorna. De ska ut i garaget. Den furufärgade byrån ska jag oxå måla om. Möjligtvis blir den vitlaserad tror jag...


Vi tänkte kasta alla lister och sätta nya. Men när jag plockat ner alla så insåg Mikael att det var otroligt många. Dumt att slänga dem och köpa nya när vi gör om nästa gång. Rent ekonmiskt dumt är det. Listerna kring dörrarna var av plast. Så varenda en av alla dessa tusen lister har jag haft i duschen och rengjort. Ingen ska komma och säga att det var en lek. Men nu är det gjort och de är så fina så... Golvlisterna är av trä, så de målar jag om i svart. Taklisterna köper vi nya, även de kommer att bli svarta.


Nu när det är tomt i hallen ser man ÄNNU tydligare den fula gröna färgen. Jag fattar inte hur någon ha kunnat stå ut med det här. Jag ryser bara jag tänker på den fula hallen.


Den där vita bänken ska inte heller vara kvar. Den är bra att sitta på, men jag ska köpa något snyggare. Bänken passar kanske i ett småbarnsrum, men i detta hus är det slut med småbarn. Och då kan man kasta småbarnssakerna...!


Det kommer absolut inte att komma upp en jätte-hatthylla här. Vi kan ju hänga kläderna i förrådet, men någonstans där gäster kan hänga sina kläder måste vi ju sätta upp.

Nu är det som sagt spy-fult. Men men... Nästa helg kan jag förhoppningsvis visa upp bättre bilder! Ha det gott!!!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!