Tisdag 11 november

2008-11-11 22:21:29 / 0 kommentarer ..


Konstig dag idag. Jag har inte varit på jobbet. Jag gillar inte att inte vara på jobbet. Jag saknar mina arbetskamrater och min arbetsplats. Men det är klart. Det kan ju vara kul att vidga vyerna lite oxå. Jag har varit på Redaktörsdagen. Det var väldigt intressant. Mycket kring den nya editorn och den nya designen på ut- och insida. Kul och intressant.

Efter det åkte jag till Ica Maxi där jag mötte upp Mikael för att handla. Det blev en kompromiss. Vi for tillsammans och handlade. Det var ju trevligt det med förstås.

Hemma packade vi upp, sorterade upp storpacken i mindre förpackningar och la in i fysen. Sen skulle vi göra oss lite middag. Mikael ville ha ett ägg och satte det på kokning. När det sedan var klart så skulle jag ta av det från spisen och då lyckades jag få vatten från kastrullen över handen. Det gjorde ont som f-n och även om jag höll handen under kranen länge så hade jag regält ont under kvällen...

Nå, men sedan tog vi tag i kvällens projekt. Mikael gick i garaget och jag började måla... :) Jag har målat den lilla delen av hallen. Den del som är direkt man kommer in genom ytterdörren. Det tog över 2 timmar(!!!) att måla. Jag målar ju direkt på väv. Väven suger åt sig färgen som en aloholist suger i sig sprit... Suck...Nåja, nästa varv blir nog bättre. Det kommer att bli så fint... :)

Efter målning blev det dusch. Jag behövde det verkligen kan man säga, efter målningen. Jag förstår inte varför jag är så klantig och kladdar över allt, både när jag målar och när jag lagar mat...

När klockan sen var typ kvar över nio, så kom jag på att jag inte hade någon lunch. Därför satte jag igång och lagade mat. Ett nytt recept blev provat. Återkommer imorgon med smakresultatet.

Idag är det 20 år sedan jag och Ingela såg ET på video. Jag vet det exakt. Kommer ihåg det tydligt och klart. Vi såg den i mitt rum hemma hos Mamma & Bernt. Anledningen till att jag vet det är för att mitt under filmen så ringde min pappa. Han berättade att jag hade fått en lillebror. Det var riktigt coolt...

Jag och Pling kommer aldrig att glömma den filmen... Plingan skickade sms till mig idag och påminde mig just om detta. Sedan sa hon att det är konstigt hur vi kan komma ihåg något som vi gjorde för 20 år sedan. Det får oss ju att låta mycket äldre än vad vi egentligen är! :)

Hur som helst. Grattis lillebror som fyller "Bolaget" idag!

Nu måste jag gå isäng. Både huvud och kropp värker av trötthet. Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!