Tisdag 18 november

2008-11-18 20:48:49 / 0 kommentarer ..


Började åtta idag. Steg upp i rätt god tid och gjorde mig klar för att fara iväg. Var totalt överberedd på hur mycket det skulle bli att göra idag och hur slut man skulle vara i hjärnan. Halva styrkan var nämligen borta på studiedag. Imorgon är det våran tur... :)


Men det blev inte så farligt faktiskt. Jag hann höra senaste skvallret från Mallan, maila lite, surfa lite och allmänt tjofsa på, samtidigt som jag svarade på samtal. Det var en bra dag...


Mallan berättade om Stockholmresan som hon och Marie gjorde. De hade haft det riktigt bra. Gått mycket och shoppat en hel del. Jag ringde Marlene på måndag eftermiddag för att dubbelkolla att hon verkligen skulle komma hem. Det skulle hon. -Jag vill hem till lugna Norrland, var hennes kommentar... Och jag som gärna skulle bo i Stockholm, mitt i smeten... Lite olika har vi nog upplevt storstadslivet...


Mallan kände sig inte riktigt fräsch idag, så hon följde inte med på morgonpromenaden. Jag och Cissi gick själv våran lilla runda. Skönt kan jag inte påstå att det var just när man gick, men det var otroligt skönt när man kom in och hade fått luft.


På eftermiddagsfikat var det endast jag och Marlene som fikade och då slängde vi oss i varsitt soffhörn och stämde träff med John Blund. Oj så skönt att sova 25 minuter.


Jag stängde idag och ca 15 min innan så kom Fian till jobbet. Hon skulle följa med mig och Marlene till Storheden.


Först var vi på Bolaget och seden blev det den ständiga affären Ica Maxi!!! Efter lagom mycket inköp skjutsade vi hem Marlene och körde sedan hem och in i garaget. Fian testade om det var halt på gruset på våran gård, och det var det... Förmodligen kommer hon att bli blå och gul som svenska flaggan över hela benet, efter den vurpan som hon gjorde.


Det blev middag, soffa och dator. Efter dator blir det elda, soffa och säng. Måste ju vara utvilad till imorgon då det är dags för utflykt. Övertorneå och Haparanda... Here we come!!!



Foton:


Efter Bolaget hamnade vi på min favvoaffär... ICA MAXI...! Och jag har kanske inte så höga krav på favoritaffärer, men jag är väldigt nöjd med denna butik. Så det så...


Började med att hämta en vagn. Mallan var snabb på att säga att det räcker om vi tar en vagn. OK för mig, och gissa vem som fick hämta vagnen...


Vi börjde på kundtjänst så Mallan fick skaffa Ica-kort och hon skaffade även självscanning. Här lär jag henne hur man hämtar en pistol ... vad heter de där egentligen ... för att skjuta varorna med.


Sedan ger vi oss in i havet av varor som bara väntar på att man ska köpa dem.


Som vanligt kan jag inte låta bli att snegla mot bokområdet. Det borde vara lag på att alltid gå ur en butik med en ny bok i kassen. Men Mallan rusar på...


Vi har våra påsar i vagnen och även fast de är exakt likadana så lägger en av oss bara fel en gång. Ni får gissa vem det var, men det var inte jag iaf.


Sofia lär Mallan hur man gör vid frukten. Nu är hon en riktig Ica-handlerska som kan det här med scanning! Och ingen kontroll åkte hon på heller...


Sofia försöker öppna en förpackning. Och jag kan säga att ögonblicken efter denna bild så höll hon totalt på att explodera. Men jag såg tecknen i tid (det är samma som jag får när förpackningar inte vill öppnas) och räddade situationen genom att öppna den åt henne.


-Tar du en bild till så kan jag inte ansvara längre för vad jag gör längre. Ungefär det säger hennes blick tycker jag...


Jag kan inget om bilar. Men jag har kommit fram till att det måste vara något fel på min bil. Den lilla oranga lampan lyser ju så ofta för mig... Hur är det möjligt egentligen...? Det bara måste vara något fel på bilen...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!