Tisdag 25 november

2008-11-25 20:24:32 / 0 kommentarer ..


Bättre väder idag. Skönt... :) Det var till och med julaftonsväder. Ca 4 minusgrader och mellanstora flingor som dalade ner. Jättemysigt... Vi tog våran promenad på förmiddagen, vi hade en slags tävling om vem som skulle hålla sig på benen längst. Det var nämligen svinhalt där traktorn hade plogat. Tävlingen slutade med att alla vann, för ingen ramlade. Det var ju lika bra det.

I övrigt var det en bra dag på jobbet. Lagom mycket att göra. Men jag säger då det, för att vara en vanlig "Svensson" så tycker jag min almanacka är väldigt smäckad. Det är möten, linedance, andra slags möten, fester, avslutningar mm mm. Men det är ganska kul. Tänk om den vore tom, då skulle ju mitt liv vara tomt...

När jag kom hem försvann hela min ork. Jag satte mig på en köksstol och kämpade med att hålla ögonen öppna. Mikael sa att jag såg halvdöd ut. Jag förstår inte vad som hände. Dessutom spelades det Guitar Hero i vardagsrummet. Det där ljudet kan ju driva vilken zombie som helst till vanvett...

Nåja, det blev lugnt och jag fick tillbaka lite energi efter maten. Jag har inte ätit mina järntabletter på någon vecka, och det kan ju vara det som gör att jag blir så trött ibland... Nåja, det är väl bara att börja om med dem.

Under kvällen har jag städat i tvättstugan. Jag kan för mitt liv inte förstå hur i hela friden det gick till. Jag skulle börja måla hallspegeln, men städade tvättstugan... Fast jag klagar inte. Skönt att ha ordning där och spegeln tog Mikael hand om istället.

Nu sitter jag och njuter här i tystnaden i köksbordet med min dator... Mysfaktor 10... :)

Foton idag:


Grannarna har börjat så smått att sätta upp ljus i träden på tomten och på huset... :) Hoppas det syns på kortet lite grann iaf hur fint det är.


Vårat hus är lika som vanligt. Det ser ut som om huset har fått vita-prick-sjukan. Men det är snö som har blåst och fastnat på väggen...


Här är Mikaels favoritdel av huset... Garaget... Inte brevlådan om det var någon som trodde det...


Detta tak är våran närmsta grannes. Om ni ser ovanför taket så ser ni möjligtvis ett kors. Så nära har vi till kyrkan. Inte kul tidigt på söndagmorgon när kyrkklockorna sätter igång...


Två flaskor hänger det i vårat vinställ. Samma sort. Ett vitt och ett rött. Jag återkommer när vi smakat och berättar hur det var...


Yammis sitter och myser i värmen...

Tråkiga bilder kanske, men bättre än inga... :)

Ha en bra fortsatt kväll/natt/morgon/dag eller vad det nu kan vara när ni läser det här!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!