Torsdag 20 november

2008-11-20 22:29:16 / 0 kommentarer ..


Steg upp utan att snooza imorse igen... :) Hoppsan sa... Undrar hur länge det här ska hålla.

Kände mig fortfarande inte till 100% ok, men det är inte mycket att göra åt. Man ska inte känna efter för mycket heller. Jag blev bättre senare på dagen iaf.

Var ju och gick på den vanliga promenaden med jobbet på fm-fikat. Kallt som bara tusan... Det märks att det är vinter. Men faktiskt så är det ju advent nästa helg och då ska det ju vara vinter och kallt och snö. Uujj, vad jag längtar till nästa fredag då jag får börja sätta upp mina (eller jag menar våra) fina julsaker...

På jobbet har det varit en lugn dag. Men det är länge sedan vi var på plats alla telefonister. Det märks skillnad motför när det är flera borta. Cissi hade fått en ny ringsignal av en bekant till henne. Jag "snodde" till mig den direkt. Man kan inte låta bli att skratta när man hör den. Själva signalen är en som skrattar.

Jag glömde slå av ljudet när jag gick till skrivaren och just då lyckades Fian ringa. Så det hördes skratt i hela telefonilokalen. Det slutade med att alla skulle ha den signalen. Kul...

Om det kommer en kollega och ställer sig vid en arbetsplats och sjunger om och om igen om en Gullan, samtidigt som hon vickar på rumpan, då borde ju vilken människa som helst reagera på att kollegan beter sig konstigt.

Men just det hände idag. Annelie kom, ställde sig vid mig, sjöng en sång om Gullan från Snobben och gjorde lite moves samtidigt. Jag tittade på henne som om det var helt normalt och bara väntade tills hon var klar. Sedan pratade vi på som om inget hade hänt... Just den händelsen är helt normal hos oss i växeln. Det är det sådana saker som gör att man liksom inte tröttnar på jobbet.

Kvällen bestod mestadels av dans. Vi lärde oss en ny dans, Dance Like You're The Only One... Halvtråkiga steg, men härlig musik... Torsdagar gillar jag. Jag är trött och sliten varje torsdag innan dansen. Men efteråt mår man så himla bra. Att motionera gör verkligen gott för både kropp och själ...

Inga foton idag. Hoppas det går bra...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!