Torsdag 27 november

2008-11-27 22:33:57 / 2 kommentarer ..


Var på jobbet i god tid som vanligt. Nu när jag äter frukost på fikarasten istället för hemma, så behöver jag inte alls stressa där hemma. Skönt! Kring 8 så ringde Sofie. Hon var stressad och hade försovit sig. Dessutom hade hon sin nyckel hos sin mamma och hon var ensam hemma. Jag sa att hon kunde fara till skolan så skulle jag fara och låsa dörren. Tur det är nära hem... :)

Resten av dagen sysslade jag mest med att bli av med lapparna på skrivbordet. Otroligt vad det kan samlas lappar. Jag lyckades delegera bort lite grann, så nu har jag nog bara ca 6-7 stycken kvar.

Jag har även julpyntat på jobbet. Lite otroligt var det för alla ljusstakar och stjärnor fungerade utan att jag behövde byta en enda lampa. MEN efter en stund så slocknade den mellan Cissi och Annelie. Jag vet inte vad de gjorde, men Annelie sa att det var Cissi's fel. Jag gick dit och rörde i stjärnan och den började lysa igen. Någon minut senare så ropade de att lampan slocknat igen. Jag bad dem röra i stjärnan så skulle det fixa sig. Men jag tror det var något de inte förstod, för plötsligt hör jag hur det bankar och dunkar i den stackars stjärnan. Jag kan säga som så, att den lampan lyste inget mer... Glödlampor tål ju liksom inte hur mycket som helst. Det handlar om feeling... Som tur var hade vi flera andra lampor! :)

Efter jobbet blev det körning ut till Storheden för att inhandla lotter och fika till jobbet imorgon. Jag mötte Mikael (när vi möttes på bilvägen) men han såg då ingenting... Väl hemma åt vi lite middag och sedan plockade jag fram julgardinerna så det är klart till imorgon.

Gick till dansen och det var ju minst lika roligt som vanligt... :)

Väl hemma igen blev det frisering därhemma. Sofie ville ha mörka slingor i sitt hår, så det satte jag igång med. Jag lyckades faktiskt övertala lilla sonen att sätta i några slingor... Jag vet inte riktigt hur det blev, för deras hår var fortfarande blöta när jag gick isäng. Men det blev säkert bra!

Foton:


Fikabordet i fikarummet på jobbet.


En frän tomte bredvid chefens plats (i soffan alltså).


Köksbordet


Visst är det fint det här som chefen inhandlade för några år sedan.


Hann även sätta upp en gran.


Mallan och Kaisa har som vanligt både en stjärna och en stake.


Kommentarer
Ingela

Ja, tänk att nu har vi fått plocka fram alla julsaker :-), det är så mysigt.



Vad säger man om advent, är det trevlig advent eller glad advent eller god advent? Hur som helst så önskar jag er en härlig 1:a advent.

2008-11-28 14:50:11
Cissi Lundberg

Oj så mysigt ni har det! Längtar nästan tillbaka till er och växeln! Hihi!:-)



Trevlig och kul blogg du har!!



Många kramar!

2008-11-29 19:32:46
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!