Lördag 18 oktober

2008-10-19 19:52:39 / 0 kommentarer ..


Lördag och inga viktiga tider att passa. Ja, Mikael skulle skjutsa Robin 06.20 till bussen som skulle ta honom och laget till Hapranda. Men jag märkte varken att Mikael for eller kom tillbaka... 

Jag hade planer på att eventuellt fara till stan med Lena och Marlene, men min ekonomi tyckte inte att fara på stan och shoppa var ett bra alternativ. Jag valde att tacka nej...

Mikael sa att farmor (hans mamma) behövde hjälp med att köpa en dammsugare, så vi åkte till henne. Hon bor mitt i stan så vi parkerade i hennes garage och följde sedan henne till en affär. Tyvärr hade leveransen blivit försenad så det blev inget dammsugsinköp. Vi gick istället till Kulturens Hus, där det var massor med utställningar av bla samer. Och så passade jag på att springa in på biblioteket en sväng.



Här är vi på väg in till stan. Ganska kallt ute, men vackert...


När vi var på väg hem från stan, stannade vi på Suomi Soffa för att kika runt lite. Herregud vad mycket soffor de har där. Måste ju bara finnas någon för alla. Den här var skön, tyckte Mikael, men inget vi vill ha...


Denna fotölj var så fruktansvärt skön. Jag trodde inte riktigt Mikael när han sa det, men han hade helt rätt. Synd bara att den var så ful...


Väl hemma blev jag sysselsatt i köket. Och då passade Mikael på att leka med min kamera... Suck...


Jag gjorde Sambalkotletter. Gott och enkelt.


Receptet finns på min receptsida: http://jenjo.bloggsida.se/


Vi drack detta vin till maten. Jag är inte så förtjust i rött vin, men det här är riktigt milt och gott.


Herrn i huset ville ha efterrätt. Jag gjorde hans favorit.


Kardemummapaj med äpplen. Även det receptet finns på min receptsida: jenjo.bloggsida.se


Själv nöjde jag mig med en nyttigare variant. Varma jordgubbar med lätt vaniljglass. Det är nog min favvo-efterrätt...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!