Onsdag 22 oktober

2008-10-22 21:05:04 / 1 kommentarer ..


Sitter nu här framför min älskade ägodel, datorn... Vilken otrolig uppfinning det är egentligen. Jag bara älskar datorer. :)

Har kommit hem från Kalix för ett tag sedan. Ni som vet vad det gäller och undrar hur det gick, kan jag berätta att det gick smärtfritt och utan den minsta lilla diskussion. Allt som skulle med kom med. Ett idiotiskt uttal från kalixbon gjorde dock FIa lite ledsen, men jag tror hon förstod att han nog inte menade det egentligen.

I övrigt kan jag säga att jag bara älskar mitt arbete, min arbetsplats och mina kollegor. Efter em-fikat idag tror jag det var flera uttröttade hjärnor i växelrummet. Det fnittrades och skrattades och skämtades och allt möjligt, så de som hörde oss måste ju ha trott att vi inte riktigt hade alla hästar i stallet...

Se bara följande bilder:


Annelie "kastar sig ner" över tangentbordet i ett skrattanfall.

 
Cissi's tårar bara sprutar. Det är glädjetårar till tusen... :)

 
Mallan kommer och ska försöka vara "den allvarliga som säger till oss att sluta". Och ja... Ni ser ju hur det går. Så allvarlig kan man inte säga att hon är.


Annelie visar upp sin vante. Anledning? Kanske är det modevisning...


Eftersom vi arbetar i en växel kan vi inte alltid ropa saker högt till varandra. Så vi brukar använda olika egenkomponerade teckenspråk. Det Annelie menar med att hålla upp ett vitt papper är helt enkelt en läkare. Vitt papper förknippar hon med vit rock, och alla vet väl att vit rock betyder läkare... :)


Här demonstrerar Mallan och Annelie teckenspåksmeningen läkaren har gått.
 
 
Mallan är skyldig mig ett nytt halsband. Det var nämligen så att hon uttryckte sig på ett sådant roligt sätt när hon svarade i telefonen så jag böjde mig snabbt ner över bordet så att hon inte skulle se att jag skrattade. När jag skrattar kan hon inte hålla sig själv heller för skratt, och hon måste ju visa sig proffsig. När jag då böjde mig så lutade jag halsbandet mot bordskanten och av själva trycket gick det av. Marlene säger att hon inte alls är den skyldiga. Men men... Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska kräva ersättning...


Fick höra lite klagomål av en viss person i växeln. Nämner inga hela namn men det är något liknande An...ie Sa...öm. Hon menade att jag inte sätter ut kort på mig själv i bloggen. Jag slänger väl in ett så blir hon nöjd...

Kommentarer

ni var verkligen fnittriga idag... Inte bara dom andra, utan även du , min kära mor !! ;) haha,

2008-10-23 00:27:01
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!