Tisdag 21 oktober

2008-10-21 20:43:10 / 0 kommentarer ..


Jag kände mig trött idag. Mycket tröttare än igår... När jag kom till jobbet så kom Annelie strax efter mig. Hon var ännu tröttare än jag. Ingela mailade och sa att hon var fruktansvärt trött. Har tisdagar blivit trötthetsdagen nr 1, eller vad hände...?

På jobbet gick det bra, men det är mycket att göra. Två heltidare borta gör mycket. Man är regält slut i huvudet efter arbetspassets slut. Jag hade lovat att handla när jag kom från jobbet. Tycker om att handla så det var helt ok. Tyvärr hann jag precis till affären innan det blev massa tjorv via mobilen. Det ids jag inte ta upp här ens, men jag blev på fruktansvärt dåligt humör.

Till råga på allt, så mötte jag värsta kärringen på affären. Jag kom med min vagn mellan ett par hyllor och hon kom från andra hållet. Ingen av oss såg den andra och både gjorde en snäv sväng. Det resulterade i en krock. Nåja, det är väl inte så farligt säger ni. NÄ, det tycker inte jag heller. Men kvinnan från helvetet (eller nått) tyckte det var katastrof. Hon började gorma och gapa om "hur kör du människa"? Jag bara gapade och fick knappt fram ett ljud. Men det var inte heller bra för då kläckte hon ur sig något i stil med "har du inte ens vett att be om ursäkt?".

Det här var otroligt pinsamt dessutom för folk stirrade ju. Plötsligt kommer vakten förbi och frågar vad problemet är. Den här människan "kör rally inne på affären!" Jag sa till vakten att vi båda körde snävt i kurvan och därför krockade vi. Jag tror vakten trodde på mig och sa till kvinnan att det är ingen idé att stå och skrika inne på affären. Kvinnan gjorde en sådan där överklassfnysning och gick iväg. Herre gud. Vilket folk det finns...

Det gjorde ju att jag blev på bra humör, eller typ inte... Hela kvällen förstörd. Jag retade mig på varenda människa i affären efter det, men jag sa iaf inget till någon.

Nu när jag sitter här hemma, har ätit och duschat och slappnar av så inser jag vad trött jag är. Även fast man inte har ett fysiskt jobb så blir man helt slut. När det dessutom är extra jobbigt på jobbet och dessutom extra jobbigt i det privata så blir man utmattad...

Nog om tråkigheter. Jag har fått skriva av mig och det räcker med det...

Idag vill jag tipsa om en annan liten blogg. En av mina arbetskamrater har blivit lite inspirerad av min blogg och därför skapat sig en egen. Denna tjej är jag imponerad av. Hon har man och tre barn. Mannen är sjukskriven och klarar inte av att hjälpa till med allt hemma, även om han säkert vill. De har tre barn, varav den minsta bara är 2 år. De har ett hus de nyligen upptäckt har flera vattenskador. Därför har de fått flytta till en inte alltförstor lägenhet. Sedan är det massor med saker som händer med henne som inte är min sak att berätta. Hon har det jobbigt, men ändå är hon en glad och härlig människa på jobbet. Hejja dig, Cissi!

Men gud vad jag surrar på... Det jag ville säga är att denna tjej oxå har skaffat sig en blogg. Det tycker jag är roligt, för då har jag fått en arbets-blogg-kompis.... Kolla in gärna in på hennes sida. Adressen är:

http://ludcec.blogg.se

Mina foton för idag, har jag inte knäppt idag. Jag har inte knäppt några kort alls... :( Men jag bjuder på lite höstbilder som jag har tagit.












Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!