Tisdag 28 oktober

2008-10-28 21:07:57 / 0 kommentarer ..


Idag var verkligen ingen bra dag. Jag har varit på så otroligt dåligt humör att det är nästan inte verkligt. Jag har försökt att hålla inne det, men det har inte varit lätt... Så här har det varit:

Lakanet ville inte bli rakt när jag bäddade - då blev jag sur.
Meteorologen som läste vädret sa fel ibland- då blev jag sur.
Jag hade bara två apelsiner kvar - då blev jag sur.
Apoteket hade inte extrapris på halstabletter - då blev jag sur.
Ullis ville stanna på Ikea när vi ska till Happis - då blev jag sur.
Mallan pratade med mig när jag läste ett mail - då blev jag sur.
Robin hade lagt sin jacka på en stol när jag kom hem - då blev jag sur.
Mikael ville äta broccolisoppa istället för gröt - då blev jag sur.
Mikael stod och tittade på när jag målade - då blev jag sur.
Mikael eldade fast jag skulle göra det - då blev jag sur.
Mikael stod bakom ryggen när jag satt vid datorn - då blev jag sur.
Mathias hade inte satt sakerna exakt som jag tyckte i hans bokhylla - då blev jag sur.

Alltså... Listan kan göras hur lång som helst. Jag fattar inte ens varför jag blir sur över så många löjliga saker. Som tex att Ullis ville stanna på Ikea - det vill ju jag med! Det har jag ju tänkt flera dagar. ÄNDÅ så blev jag sur när hon sa det. De flesta av sakerna som jag blev irriterad över idag, brukar jag inte reagera över ens. Jag har försökt att hålla allt inom mig så det kanske inte har märkts så mycket... Hoppas det...

Jag insåg att jag måste tänka på positiva saker. Och vad har jag då för positivt i mitt liv? Vad kan jag tänka på för att bli glad igen... Jag kom fram till några exempel:


Mikael så klart.

  
Mina ungar!


  
Att jag har den lyckan att få ha kvar mormor, farmor och farfar i livet. Det är helt underbart att se min far- o morföräldrar umgås med sina barnbarnsbarn.


 
Min älskade Daisy. När jag och Mikael kör iväg på varsin mc (helst åt samma håll) är känslan helt enorm!



Att ha vänner man kan prata med om allt, även om klockan (som i detta fall) är över 04.00 på morgonen.



Att kunna fira högtider, tex midsommar, med riktigt underbara vänner.


 
Att samlas på Järnvägsstationen och göra en körning med MC Fyrkanten. Möjligtvis till Retro Café och sitta där och surra med mc-vänner.



Att sent en sommarkväll, efter en lång mc-tur, åka med färjan över från Avan och se solnedgången.



Att få blommor av en härlig man.



Att se kärleken mellan människa och djur...

Nästa gång jag har en riktigt dålig dag, så ska jag försöka tänka på någon av dessa bilder och förhoppningsvis blir jag glad och på bra humör igen. Annars går jag väl bara helt enkelt och lägger mig...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!