Tisdag 7 oktober

2008-10-07 21:07:29 / 0 kommentarer ..


Tisdag och andra dagen i veckan. Idag hade jag med mig kameran till jobbet.


Dagens lunch: qournpanna med ris och sallad


Efter lunchen tar jag en promenad runt min arbetsplats. Så här ser "baracken" där jag arbetar ut från framsidan.


Här är baksidan. Jag sitter näst längst bort i den lägre delen av huset. Min utsikt är denna skog där det finns massor av fåglar, ekorrar och harar att kika på mellan samtalen.


Detta är kortsidan där vi sitter ute och fikar på sommaren. Dörren går direkt till fikarummet.


I samma hus som oss, sitter läkarföreningen och läkemedelskommittén.


På andra sidan vägen, där har vi järnvägen och tågen passerar med jämna mellanrum.


Vi sitter ju inte i själva sjukhuset utan snett bakom. Inte långt från baracken finns den konstgjorda sjön. Vackert!


Detta är den moderna flexklockan, där vi flexar ut och in.


Min kära kollega Karin (alias PK eller Pite-Karin) har en ÄCKLIG konstgjord spindel på sin skärmvägg. Säkert bara för att retas med mig... 


Cissi har varit på IKEA och köpt små ikeapåsar till alla som vill. Vi köper dem av henne, för en enorm summa av 5 kr per påse.


Efter avslutad arbetstid väntar en arbetsplatsträff med Chefen.


Vi gör oss redo för att börja...


...med den underbara räkmackan som vi får som fika/middag.


Väl hemma efter några timmars givande möte, gör jag upp en brasa och njuter av resten av kvällen med tv och dator.

 


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!