Lördag 18 april 2009

2009-04-19 19:25:31 / 0 kommentarer ..


I morse blev jag väckt lite försiktigt strax före 10. Mikael hade stigit upp och dukat fram frukost, så det var bara att gå och sätta sig vid bordet. Nyvaken, men nöjd... :) Vi åt frukost medan vi löste melodikrysset. Hela krysset lyckades vi med, så vi skickade faktiskt in lösningen!

När vi sedan gjort och helt klara så tog vi bilen och åkte iväg mot stan. Första stoppet blev Elgiganten, men inget inhandlades där. Nästa stopp blev Expert och där handlade jag. En kompakt digitalkamera... Nu ÄNTLIGEN är jag med kamera igen. Detta är ingen värstingkamera, utan bara ett kompliment till min systemkamera. Ibland kan det ju vara bra att ha en kamera man kan stoppa i fickan.

Nästa stopp blev sedan på Yamahacenter. Där hittar man alltid massa roliga saker. Jag hittade denna gång både jacka, tröja och motorcykel som jag hade kunnat köpa. Nu blev det inget av dem, men det är ju kul att titta ändå.

Efter detta gjorde vi ett besök på Trend Café på Storheden och även in på Coop blev det. En ganska trevlig dag ute, även fast vi inte körde mc. Det blåste ju så mycket så det var inte så stort sug efter mc-körning direkt.

Väl hemma blev det dags för lite pyssel där hemma. Satt vid datorn och myste lite. Pratade med Mallan och fick höra skvallret från veckan då hon varit ledig. Lekte med min kamera och knäppte massa kort hit och dit och filmade även lite. Upptäckte att det går att göra 10 minuters filmer med kameran. Kul...

Efter middagen blev det dags för att se lite på tv. Robinson började och det såg vi samtidigt som vi åt lite efterrätt. Eller Mikael åt äppelpaj som jag bakat åt honom. Själv smaskade jag på lite lightglass.

Sofia och Niklas kom förbi och äntligen fick jag träffa den "berömda" pojken... Trevligt... De skulle sova över hos oss inatt. De landade i soffan och satt i några minuter innan de drog iväg till gården. Jag hann gå och lägga mig innan de kom tillbaka...

När man har en ny kamera så vill man knäppa kort hela tiden. Det svåra kan vara att hitta motiv...


Apan Hilda som jag fick av Mikaels mamma i födelsedagspresent.


En av mina små påskkycklingar.


Yamaha måste få vara med på bild...


Mina ljuslyktor som jag köpte på IKEA. Som ni ser kan jag knäppa svartvita kort med min kamera...


Ljus är mysigt.


Öl är gott.


Jag missade nästan Sofia på bilden när jag skulle knäppa henne.


Och Sofia missade nästa Niklas när hon skulle knäppa honom.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!