Lördag 25 april 2009

2009-04-25 22:20:54 / 0 kommentarer ..


Vaknade redan vid 8.30 av att Mikaels mobil ringde. SOS trodde att han hade jouren och ringde till honom för att larmet gick. Suck... Jag kunde ju inte somna om sedan...

Men vi steg upp och åt frukost. Sedan löste vi oxå Melodikrysset. Lyckades lösa hela krysset även denna vecka. Kul...!

När det var klart och Mikael monterat kraschpuckarna på min hoj, hade skjutsat Sofie för att hämta hennes saker och jag gjort mig helt klar, så blev det dags att rulla ut hojjarna. Första stoppet blev Lindroth's. Det var ju mc-dag på mc-butikerna idag. När vi kom dit så blev de första vi såg, Ingela o Tomas. De var ute och rastade sin tvåhjuling.

Mycket prat och mycket surr med olika människor blev det. Det är så kul med sådana dagar för det kommer så mycket folk. Och man träffar så många att prata med.

Efter Lindroth's blev det dags för Yamaha Center. Det var mycket mindre folk där, men så har de ju betydligt mycket mindre motorcyklar oxå. De har ju liksom bara ett märke, medan Lindroth's har många många...

Vi gick runt och kikade lite på kläder och dyligt innan Fredrik Hed kom fram och pratade. Trevlig som vanligt. Han följde oss ut för att se hur det blev med det nya dämparsystemet på Mikaels hoj. Han tyckte det blev bra...

Sedan tyckte vi det var dags att köra en sväng oxå. Så färden gick genom Luleå centrum, Bergnäset, Kallax, Måttsund, Antnäs och E4:an till Norrfjärden. På Statoil köpte vi en hamburgare, ett äpple och en 50 cl läsk för 30 kr. Tack för tipset Ingela!

När vi satt och fikade där så ringde Fian. Hon ville kolla om vi var ute och körde idag. När hon hörde att vi var det så frågade hon vars vi var. -Vi är i Persön, säger jag. Tur Mikael var med och rättade mig. Sofia tyckte att vi kunde komma förbi (hon var hos Niklas) så att hon fick säga hej när vi ändå var i närheten.

Vi tog vägen över Hälleström och Sjulsmark innan vi kom till Ersnäs och for till Niklas. Fick träffa hans mamma för första gången. En trevlig kvinna måste jag säga. Hon och Mikael har gått i parallellklass i grundskolan. Världen är liten!

Väl hemma tog vi fram grillen och grillade för första gången i år. Oj oj oj så gott det blev! Tänk att grilla kan vara så underbart mumsigt...

I kväll har jag och Mikael delat på oss när det gäller tv:n. Han bänkade sig i vardagsrummet och följde (väldigt högljudd) hockeymatchen. Själv intog jag sovrummet och på tv:n därinne visades Robinson! Nu sitter jag här och väntar på att matchen ska ta slut och ljudnivån ska bli lägre. :) Om ni var här skulle ni förstå... Jag får väl ta och sätta på en film, kanske Beverly Hills Chihuahua...

 
Det står många hojjar på Lindroth's


Håcke var där och hjälpte till att steka hamburgare. Hans kära HD stod bredvid och väntade.


Tomas o Ingelas pärla... Månne tro om det blir varsin, eller om de verkligen kommer att nöja sig med en?


Våra raringar!


Mats kom körande till Yamaha. Han har en exakt likadan mc som Mikael, men han har kvar orginaldämparna. Mats tyckte att hans lät som en symaskin i jämförelse med Mikaels... :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!