Tisdag 14 april 2009

2009-04-14 19:03:48 / 3 kommentarer ..


Dags att återvända till arbetet. Skönt att det ändå bara är 4 arbetsdagar denna vecka.

Mikael jobbar fm och det betyder att jag har sängen för mig själv från 4.20. Fast om jag ska vara ärlig så märker jag ingen skillnad. Jag är mer eller mindre medvetslös när han stiger upp.

Själv började jag 8 idag, så jag steg inte uppförrän strax före 7. Tyckte att det var ganska lugnt ute i trafiken när jag for till jobbet. Men strax efter kl 8 så märkte jag vad alla gjorde idag. De ringde till sjukvården. Jag fattar inte att det hinner bli så mycket efter en längre helg, så att typ alla ska ringa...

Nåja, dagen gick ju ganska fort och hipps vipps var det lunch. Jag åt mina köttbullar och gick sedan iväg med Ullis och tittade på när hon köpte godis. Jag har ju ätit godis i helgen, eftersom det varit påsk. Men nu får jag lägga av. Inget mer godis... Fast man känner när man har ätit sött i några dagar att man får ett begär efter sötsaker. Nu måste jag plocka fram min karaktär och avstå från sådant, igen...

Jag får så fort ett stort begär när jag börjar tillåta mig saker och då gäller det att sätta ner foten och kunna säga nej. Tidigare i mitt liv kunde jag inte det och då hann jag upp till det stod tre siffror på vågen. Det kommer ALDRIG att hända mig igen. Så därför äter jag inte godis nu!

Jag var tvungen att skriva ner detta för att påminna mig själv, för just nu är jag så in i h-vete sugen på en chokladkaka, sega råttor, nappar, winegummi, fudge, finsk lakrits, plopp, japp osv osv osv...

När jag kom hem möttes jag av en tragisk syn. Min fina orchide som jag fick av Mamma och Bernt håller på att dö. Den var helt täckt av lila blommor när jag fick den och nu är det bara två små blommor kvar. Jag vet inte vad jag har gjort för fel. Den är inte för blöt och den har inte stått i direkt solljus. Nu har jag i alla fall flyttat den till ett köksfönster istället för vardagsrumsbordet. Den kanske är allergisk mot fåglarna!

Just nu sitter jag vid dator och uppdaterar bloggen. Har varit lite efter med den här i helgen. Medan jag skrev tänkte jag att jag skulle vilja köra hoj till jobbet imorgon. Precis när jag tänkt det så tittade jag ut och det gick knappt att se något ute, för det föll massor med stora snöflingor till marken! Snacka om aprilväder... Kanske är dumt att köra hoj imorgon ändå...

Nu ska jag fixa med lite annat på min dator. Snart är det dags för Hitta Hem, och det måste jag ju se. Problemet är ju att man blir ännu mer sugen på en liten hund eller katt när man ser det där programmet... Eller hur, Annelie...!? :)


Kommentarer
Annelie

Jamenvisst! Man kan verkligen bli super-sugen på en hund eller katt - mest katt då för min del iaf! :)

Men lilla vän...jag börjar ju nästan tro att du är lika snurrig som vissa andra..det ska väl vara Tisdag i dag!? :)

2009-04-14 23:19:08
Ingela

Är det för att du har blivit 1 år äldre som du har blivit lite snurrig :-) Så vitt jag vet är det inte två söndagar efter varandra på en vecka... håller oxå med Annelie om att det borde ha stått tisdag 14 april...



Kul att ni körde skoter ena dagen och dagen därpå motorcykel :-), jag längtar efter våran första mc-tur (det var ju nästan 2 år sedan sist...)

2009-04-15 18:41:12
Hon på andra slingan

Själv så är jag ruskigt sugen på avocado, keso, tonfiskröra m.m. Märkligt!

2009-04-15 20:25:09
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!