Måndag 27 april 2009

2009-04-27 20:34:27 / 3 kommentarer ..


När jag tagit precis tagit mig upp imorse fick jag ett sms. Jag har försovit mig. Kram Det var Mallan... Hmm. Vad menade hon med det, undrade jag. Men sedan skrev jag att jag kunde hämta henne, men då skulle hon komma lite sent till jobbet. Det var hon mycket tacksam för... :)

Man kunde reta henne för det idag. Man kunde även reta henne för en till sak. Till jobbet tog hon med sig sin macka som hon inte hade något pålägg på, utan det var bara själva brödet. Den med pålägg låg kvar hemma... Tankspridd liten dam...

Fick en kommentar igår om att det var visst mindre snö på den andra slingan. Det tycker jag är orättvist. Man borde ju ändå få ha samma klimat när man bor på samma gata. Nog för att våran gata är ganska stor och lång, men ändå...

Jobbet har varit bra. Precis som en vanlig måndag, med otroligt mycket att göra. Fick ett tok skrattanfall med Annelie. Hon skulle förklara hur bra det gick när hon skulle medlyssna. Men hon sa det på ett sådant sätt att man kunde tolka det som något helt annat. Både hon och jag insåg att det där var bara något som vi kunde förstå och få ihop. Men skrattade gjorde vi!

Hemma bjöds det på fiberrik gröt med krossade linfrön. Till det ett kokt ägg. En middag som stämmer väl med mitt smaksinne.

Efter middagen klippte jag Mikael. Lika bra att få det gjort så man slipper höra tjatet. Det gick ändå riktigt bra. Provade klippa lite med trimmern och det lyckades! Han blev inte slätrakad på skallen... :)

Sen satte jag mig vid datorn och drömde mig bort i kattvärlden. Jag är så himla sugen på en katt! Jag vill ha en... Kollade på Katt i Norr's hemsida. Nu är det ytterligare en katt som har fått kattungar. De är födda den 6 april och är hur himla söta som helst. Annelie, jag varnar dig. Du tittar på egen risk. Ditt hjärta kommer att smälta!

Mikael tyckte jag skulle drömma mig bort i båtbranchen istället, men jag vill ju gosa och krama. Så himla mysigt är det inte att gosa och krama en båt. Och tänk de som skulle se mig... Avd 32 (psykavd) - here I come!

När jag tittat på alla katter jag kunde hitta, så letade jag reda på bilderna jag har på Wille. När han levde var det inte så vanligt med digitalkamera, men några bilder hann jag få.

  
Min älskade katt. Hans namn var: Karl Wilhelm Patric Jonsson Eriksson Björk. Anledningen till hans namn var att jag tyckte han skulle heta Patric. Mamma tyckte han skulle heta Karl. Bernt tyckte att han skulle heta Wilhelm. Bernt vann, men vi kallade honom Wille.
Alla i vår familj hade olika efternamn och eftersom Wille var allas våran bebis, så fick han efternamn från oss alla. Jag kommer än idag ihåg när jag döpte honom, med vatten och allt. Han hatade det...

  
Tjock, sur, barn- o hundhatare, elak och helt helt underbar!

Mikael ser på hockey nu. Tydligen gjorde Sverige mål... Vad jag förstår på skriket var det visst Omark som var inblandad i målet... Någon gång ska jag spela in hur han låter när han ser en hockeymatch. Ni kan inte förstå utan att varit med på riktigt...

Nu är det te och apelsindags. Uj uj så gott det ska bli! Ha det fint, alla kära läsare.

Kommentarer
Annelie

Ja men här är det också hockey-dags, inte för mig men för en viss annan :) Oh alla dessa katter - de är ju sååå fina! Nån gång....

Syns i morron!

2009-04-27 22:00:29
Anonym

har levt med han i 16 år ^^

2009-04-28 19:45:54
robin

robin

2009-04-28 19:47:07
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!