Onsdag 22 april 2009

2009-04-22 22:19:11 / 1 kommentarer ..


Äntligen fick jag köra min älskade Daisy till jobbet idag. Det var jättehärligt, även om jag glömde halsskyddet och därför höll på frysa hakan av mig...

Vi telefonister är ju alla auktoriserade. Förutom några. Att de inte är auktoriserade ännu beror på att de inte jobbade hos oss när chefen anmälde hur många vi var. Men de två som inte gjort provet, kommer att få göra det. Därför har våran chef bett mig och Annelie att sitta med dessa två, för att hjälpa dem för att kunna svara rätt. Jag fick äran att sitta med Jaana. Jag gjorde mig redo, tog block och penna och satte mig vid henne och väntade. Jag väntade på att hon skulle göra fel, så att jag kunde skriva ner dem. Sedan skulle vi prata om de fel hon gör så att hon kunde lära sig göra på rätt sätt.

Efter ca 30 min stod det inga fel ännu i mitt block. Efter ytterligare några minuter fanns det några blommor nedtecknade på pappret... Med andra ord, Jaana var helt suverän. Hon gjorde allt bara så himla bra! Det är kul att ha fått en sådan duktig och serviceinriktad medarbetare!

När jag slutade klädde jag på mig, hoppade upp på hojjen och körde hem. Hann bara vara hemma en kort stund innan jag hörde ett brummande. Plötsligt stod Ingela på gatan, med deras nya hoj! Kul...

Så jag hoppade i mina kläder, packade mina dansskor och sedan körde jag med henne hem. Vi gjorde ett stopp på Bodenvägen och pratade lite och då körde Niklas förbi. Så han vände och kom och pratade lite med oss. Sedan körde vi hem till Ingela. Vi stod på gården deras en stund innan jag tog Daisy och körde hem till Gammelstad igen.

Nu körde jag direkt till dansen och parkerade utanför ingången där. Kändes dumt att köra mc dit, eftersom det bara handlar bara om något kvarter från mitt hem. Men om man tar vägen förbi Boden, så måste det ju vara ok...

När jag sedan skulle hem efter dansen så tog jag Bodenvägen hem. Det blev en liten extra sväng, men det är ju bara så himla underbart att köra motorcykel!

Hemma möttes jag av ett tomt hus. Jag ropade och ropade, men ingen svarade. Det var konstigt eftersom Mathias inte hade träning. Men det visade sig att han varit hos en kompis... Ovanligt...


Annelie och Stefans nya bil. Superfin!!! Man får säga Grattis till det fina inköpet!

 
Och Daisy som stod i solskenet på parkeringen utanför Baracken!


Plingan och hennes (deras) hoj! Väldigt snygg och läckert ljud. Ja, på motorcykeln alltså.


Det var en lycklig kvinna som kom körande till mig!


Kommentarer
Ingela

Det var kul att få lite sällskap hem till Boden igen, det var ju ett tag sedan vi körde hoj tillsammans. Men det ska det bli ändring på nu :-)



2009-04-22 22:42:36
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!