Onsdag 29 april 2009

2009-04-29 22:15:45 / 0 kommentarer ..


Mitt hår stod verkligen rätt upp imorse. Eller det var liksom ett enda stort burr av alltihop. Det såg nästan ut som om hela håret var någon centimeter utanför själva huvudet. Dessutom tjorvade jag med kläderna fram och tillbaka och bytte hit och dit, fast jag egentligen la fram kläder igår kväll. Dessa två, oplanerade, sakerna gjorde att jag inte hann lirka fram hojjen och köra till jobbet idag...  :(

Annars var det en mycket bra dag på jobbet. Robert från TDC var på plats. Han borde få en fast anställning i växeln. Det är så enkelt när han är hos oss och direkt kan hjälpa till med våra problem. Vi gjorde olika tester hit och dit och Robert sprang som en tätting mellan borden. Kul...!

Tog en promenad upp till restaurangen idag. Skulle hämta ut pengar och köpa kuvert och posta brev. Det blev ett stort problem eftersom bankomaten var trasig. Men tack och lov fick jag låna pengar av Mallan så att jag kunde skicka brevet ändå.

Efter jobbet blev det hem och käka. Sedan for jag till dansen. Så otroligt roligt det var. Fast plötsligt fick jag en insikt att jag snart är 40 år! Fatta... 40 år...! Helt otroligt. Men jag beter mig inte som en snart 40-åring. På dansen så hoppade och studsade jag konstant. Alltså mellan danserna... Jag svamlade på med mina danskollegor och fånade mig när jag dansade. Men samtidigt... Vem säger att man ska bete sig exakt som det förväntas vid en viss ålder. Lite undantag måste det finnas.

När dansen var över åkte jag till Storheden och handlade på Coop. Nu trodde ni jag skulle skriva Ica Maxi, men icket... Jag for på Coop. Det var kul, men det är fruktansvärt irriterande när man inte hittar saker man letar. Dessutom är Coop dyrare än Ica Maxi. Då får alla Coopälskare säga vad de vill, men i stort sett alla varor som jag köpte var dyrare. Ibland handlar det bara om 2-3 kronor, men det blir många kronor om man slår ihop det.

Väl hemma packade jag upp varorna. Lyssnade på Mikael som var besviken över att Sverige låg under. Slog på datorn. Hörde på Mikael, att Sverige gjorde mål. Plockade fram kameran och tog fram lite pengar till Matte. Hörde på Mikael att Sverige gjorde ett mål till. Nu sitter jag här och bloggar. Sverige har tydligen inte gjort fler mål, men matchen är inte slut än. Jag följer liksom med matchen även fast jag inte ens är i samma rum... :)


 
Imorse gjorde jag som Annelie sagt. Jag tog kaffe från hennes burk. Hon ville även att jag skulle fota datumet, så att ni ser att det inte är utgånget. Att det inte var kaffe i burken från första början, det var av mindre betydelse.


Sådana här koppar brukar vi dricka kaffe i. Ingen kaffedroppe på kanten av koppen, för vi har fixat den innan bilden togs!


Försökte få PK på bild. Men det var då verkligen ingen lek.


Till slut gav hon upp!

  
Hon har mycket söta maskotar vid sin arbetsplast. Kan ni gissa vilken jag avskyr och vilken jag älskar?


Jaana sköter sig bra, och ser till att alla jobbar stående emellanåt.

 
Laila jobbar koncentrerat.


På vägen till restaurangen upptäckte Mallan något som tydligen var mycket spännande.


Det visade sig vara ambulanshelikoptern...


Telefonister som vi är så pratar vi mycket i telefon. Men att använda börsen som en telefonlur, det vet jag inte om det fungerar.


Mallan verkar oxå tveksam.


Hittade en tavla i en korridor. Vad ska den visa egentligen? Jag och Annelie hade en tolkning, men den var inte så barnvänlig. Kanske någon annan har en bättre tanke på vad det föreställer?


Fredagar tillåter vi att man kan unna sig lite extra på jobbet. Idag är det onsdag och jag lyckades fota en fuskare... Jag nämner inga namn... ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!