Måndag 13 april 2009

2009-04-14 18:47:51 / 0 kommentarer ..


Men ÄNTLIGEN kunde jag sova. Mikael steg upp och lät mig sova vidare. Inte förrän ca 10.45 släpade jag mig upp ur sängen. Så otroligt skönt.

Mikael hittade jag i garaget i full färd med "projekt om-möblering". Igår tog vi säsongens sista skotertur, och då kan man ställa undan den för att dra fram motorcyklarna istället. Det blev mycket trassel hit och dit innan han blev nöjd.

Min farmor och farfar ringde för att gratulera mig idag. De berättade att de varit ute och kört skoter i helgen. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Förra veckan låg min farmor inne för att hon fått en hjärtinfarkt. Veckan före det var det min farfar som låg en hel vecka på sjukhuset pga hjärtat. Och så kör de skoter nu... Nåja, man kan ju inte sitta inne och vänta på att dö heller.

Idag var det soligt. Mycket soligt. Det var dessutom flera plusgrader på temperaturmätaren. Det betyder att idag var det dags. Dags för årets första mc-tur. Jag var otroligt ivrig och mycket lycklig när vi körde iväg. Och vet ni, det kändes precis som om jag inte gjort annat hela vintern, än att köra hoj. Jag kände mig så hemma på Daisy!

Vi körde till Piteå, förbi Böle till Älvsbyn och till Boden. Där stannade vi hos Christer och Marja för att dricka lite kaffe. Christer hade oxå motionerat sin hoj. Sedan körde vi hem. Det blev nästan 20 mil på årets första mc-sväng.

Vi bytte om lite snabbt och sedan körde vi (med bil) till Ica Maxi och handlade lite smågrejs. Kvällen bestod av middag och tv. Jag tycker att jag skriver det jämt, men det är så avkopplande att se lite svamel framför tv:n innan man går och lägger sig.


Vi kunde inte köra ända fram till porten hos Christer och Marja för det var massor med snö där...


Christer och Titan mötte oss ute och fick en visning av våra nya ljuddämpare.


Fast Titan var inte så intresserad.


Min älskade Daisy! Egentligen heter hon Honda CBF1000 -08, men vem vill kalla sig det...


Mikaels sommarpärla har inget namn förutom det officiella: Yamaha FJR1300 -08

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!