Lördag 15 augusti 2009

2009-08-16 19:19:52 / 1 kommentarer ..


Idag steg jag inte upp förrän vid 10.30-tiden. Det var riktigt skönt att sova så länge... Väl upp blev det frukost och massa aktiviteter med fåglarna.

Jag har bestämt mig för att jag ska inte ha kvar alla fåglar. Det blir One och Yamaha som får fara härifrån. One är dessutom en sjuk liten fågel, så han mår bäst av att inte leva alls... Jag ska dock inte nöja mig med endast två husdjur. En kissekatt ska flytta hem till oss. Men det blir när jag och Mikael har varit utomlands... Längtar massor...

Idag skulle Robin övningsköra. Jag följde med och vi hamnade ute i Alhamn hos Robins mormor. Mormorns syster var oxå där och henne träffade vi ifjol på våran semester. Kul att träffa henne igen...

Sedan körde Robin till stan där han klev av och jag och Mikael tog bilen till affären.

Mina barn var bjudna på fest hos sin farmors bror så de hade farit när vi kom hem. Vi fördrev våran kväll med tv och lite mys innan jag åkte och hämtade barnen. Där fick jag bla träffa barnens yngsta faster. Gulle Ulle... Saknar den lilla tjejen...

Nu fortsätter min bildberättelse om våran semester. Efter Helsingborg började resan norrut igen...

Klicka på bilderna för att se dem större.


Vi sov en natt i Jönköping. Men jag har inga kort därifrån. Efter Jönköping fortsatte vi mot Norsholm. På vägen passerade vi Motala (bilden visar hamnen i Motala). Där blåste det så mycket så lakritsen blåste av min glass.


Där nere på vandrarhemmet "Kapten Billes" bodde vi i Norsholm. Det var alldeles bredvid Göta Kanal.


Vi stannade i Norsholm i några dagar. Det ligger inte så långt från Norrköping och Kolmården, så vi gjorde ett besök på djurparken. Jag gick som i ett lyckorus hela dagen...!!!


En kväll paddlade vi kanot på Göta Kanal!

  
Vid kanalen fanns det kalvar på bete. Jag var ju givetvis tvungen att hoppa ur kanoten och hälsa på de underbara djuren.

Kommentarer
Ingela

Vi har åkt båt till Motala, så i den hamnen har vi oxå varit :-)

Söta kossor :-)

2009-08-16 23:07:37
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!