Måndag 10 augusti 2009

2009-08-10 22:00:59 / 1 kommentarer ..


Ja. Nu ska det bli skärpning här. På många fronter... Jag ska få bra rutiner med sömnen. Jag ska äta nyttigt. Jag ska röra på mig. Jag ska ta bilen så lite som möjligt till jobbet (har införskaffat busskort). Jag ska planera vad jag ska göra, mm.

Men framför allt en sak skall jag skärpa till. Det är bloggen. Nu får det inte bli sådana här glapp. Daglig uppdatering vill jag ha, och så skall det oxå bliva.

Vi har varit borta mycket under semestern. Totalt har vi varit hemma 6 dagar av hela semestern. Och två av de dagarna hade vi huset fullt med främmande. De övriga fyra har vi packat upp, tvättat, städat och packat igen. Skönt att börja jobba så att man får vila upp sig... :)

Så hur var min dag då. Ja... Klockan ringde och jag snoozade bara en gång sedan steg jag upp. Någon fler imponerad än jag...!? Jag gjorde mig klar och åt frukost(!!!). 6.50 så var jag klar och då cyklade jag till höstens första arbetsdag, tillsammans med Marlene. Mallan har jag inte träffat sedan vi gick på semester (även om jag pratat i telefon med henne) men det var kul att träffas "på riktigt" igen...

På jobbet var det precis som vanligt. Rutinerna som man har sitter i och när jag satte mig för att börja svara i växeln, var det som att jag var där igår och inte för fyra veckor sedan.

Tog en promenad med Mallan på luchen och annars tycker jag att dagen bara sprang iväg...

Cyklade även hem med Marlene. Vi stannade och pratade med Mogge en stund och sedan fortsatte vi hem till var och en. Jag åt middag och sedan satte jag mig vid datorn.

Min plan var att få sitta vid datorn hemma och pyssla med allt som jag inte hunnit med under semestern. Mikael jobbar eftermiddag så jag såg framför mig en lugn och stilla kväll i ensamhet. Tyvärr blev det avbrott av massa olika saker så tillslut gav jag upp.

Åkte till Ersnäs och hämtade Sofia. På vägen hem åskade det och blixtrade så jag trodde jag skulle nypa av ratten. Jag är otroligt rädd för åska, speciellt när jag ser hur det blixtrar... Men jag tog mig hem hel och hållen...

Förra veckan var jag i Stockholm med Mikael, Mathias och Sofie. Vi gick på grönan (där jag höll på ta livet av mig), vi gick på stan och vi tog en 40-timmarskryssning till Helsingfors. I lördags åkte vi till FInland med mc-vänner och kom hem i söndags.

Dock har jag en ledsam nyhet... Daisy (=min mc) är sjuk och har hamnat på sjukhus (=verkstan). När jag skulle fara och tanka henne i fredags så vägrade hon helt enkelt att starta... Suck och åter suck... Hoppas hon blir frisk snart, för jag vill ha henne hos mig!

Jag lägger inte ut några bilder här idag, men jag har gjort en slags mc-blogg. Där kan ni kika om ni vill se bilder från helgen. Den bloggen hittar ni på:

http://jenjofoto.blogg.se/mc

Nä, nu ska jag sluta skriva för idag. Men jag återkommer imorgon... :)

Kommentarer
Ingela

Välkommen tillbaks :-)

Att du ska börja om med att uppdatera bloggen dagligen gillar jag :-)



Kram,

Ingela

2009-08-11 09:58:35
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!