Måndag 24 augusti 2009

2009-08-24 21:37:56 / 3 kommentarer ..


Igår, när jag hade gått och lagt mig och somnat, så hörde jag plötsligt en röst utanför dörren som sa "Mamma". Jag steg upp och möttes av en storgråtande dotter. Det visade sig att Niklas (Sofias pojkvän) hade ringt och sagt att deras hund var jättedålig och de trodde han skulle fara till hundhimlen. Sofia som är så känslig, grät som en liten bebis.

Men imorse ringde hon till Niklas och då visade det sig att Rocky hade överlevt natten och mådde lite bättre. Då grät Sofia igen, denna gång av glädje... Det är inte lätt att vara superkänslig... :)

Själv for man till jobbet och där upptäckte man att vardagen är åter. Det ringde massor, speciellt hela förmiddagen... Fast det är väl lika bra att allt kommer igång ordentligt.

När jag kom hem var det bara att ställa sig och fixa inför middagen. Idag fick jag nämligen storfrämmande från Boden; Ingela o Annelie. Vi brukar äta surströmming tillsammans, och så blev det även i år. Denna gång hos mig... Jag fixade färdigt på baksidan och sedan väntade jag tills de kom.

Maten var otroligt suveränt god. Den sura fisken passade mycket bra i våra gommar... Efter maten och avdukning gick vi in och drack kaffe. Jag tackar mina vänner för en trevlig och rolig kväll som kryddades med många härliga skratt.

Jag knäppte inga kort, men Ingela har lovat att skicka över några. Så när jag får dem, så kommer de ut på bloggen!

När mina gäster for så hoppade jag, Mikael och Sofia in i bilen och tog släpet med moppen på, och körde till Storheden. Vi skulle lämna av Fias moped vid Importlagret så att hon kunde fara och lämna in den imorgon när de har öppet. Men vi hade sådan tur att det var folk där, så Sofia kunde lämna in den direkt. Skönt att ha det klart...

Nu ska jag ta en dusch och sedan blir det nog att krypa ner i sängen... Måndagen är över och den blev lika bra som jag hade hoppats... :)

Kommentarer
Annelie

Ja det var riktigt trevligt och väldigt mumsigt :)

Syns i morgon!

2009-08-24 22:18:46
Ingela

Tack själv för en riktigt trevlig kväll och suverän middag :-) Korten kommer, men du får de på jobbmailen för din hotmail var full... (lite stora är korten oxå så det kanske är därför det inte gick)



2009-08-24 22:51:48
Hon på andra slingan

Jaha, var det eran middag som luktade igår?!?! Jag som trodde att det var soptippen! ;-)

Kram från en som INTE tycker om surströmming ;-)

2009-08-25 09:18:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!