Torsdag 27 augusti 2009

2009-08-27 20:43:07 / 3 kommentarer ..


Det är tur att man har folk i närheten som läser här. Det finns en "på andra slingan" som läste här att jag inte hade någon tv-bild. Hon förklarade för mig att vi har ju bytt kabeltv-bolag och då måste kanalerna ställas in. Så nu har vi tv igen. Tack för det min väns svägerska, som du är, på andra slingan...!

Idag har det varit en rätt bra dag. Jobbet har gått precis som vanligt. Var på sjukhuset med Ullis på lunchen. Hon är godisgalen för tillfället, så hon skulle ju till kiosken. Själv lyckades jag avstå...! Puh...

Idag har jag oxå tyckt väldigt synd om söta Rosen på mitt jobb. I hennes (och även Jaanas) bekantskapskrets har det i dagarna hänt något mycket tragiskt och hemskt. Rosen kunde inte hålla tillbaka tårarna på jobbet och jag förstår henne. Det är frukstansvärt det som hänt. Jag ska inte basunera ut saker och ting här, men jag vill bara skicka lite extra kramar till Rosemarie eftersom hon var så bedrövad idag... *kramar i massor*

Har pratat med Sofia X antal gånger idag. Hon är riktigt förkyld faktiskt. Hosta och snuvig utav stora mått. Jag säger att det kan ju vara Influensa A(H1N1) som hon har fått. (Det är alltså den sk svininfluensan) Men hon säger att det är bara en vanlig förkylning. Kanske stämmer det...

Ikväll har det inte hänt så mycket. Sofias pojkväns bror och mamma kom och hämtade upp Fian för hon skulle till Niklas. Vi kom på att vi behövde handla och for till Ica Maxi. Vem mötte vi där, om inte Fian och de andra... :) Och för den som är intresserad kan jag säga att Niklas och hans storebror är mycket lika varandra.

På Ica Maxi fick jag äntligen tag i min tidning som jag varit på jakt efter, Kattliv! Så när jag kom hem och hade packat upp alla varor (och ja Fia, jag köpte jordgubbssylt), så slängde jag mig i soffan och lusläste hela tidningen... Katter katter katter... Vilka underbara djur...

Vanilj har hängt med hela kvällen och fick lite kvällsfika. Kokt ägg, hon älskar det. Mikael tycker det är hemskt att hon äter ägg, eftersom hon själv är en fågel. Men sist jag kollade var det stor skillnad på nymfparakiter och höns...!!!

Kommentarer

Jag har verkligen inte Influensa A, jag har en helt vanligt, rätt ordentlig förkylning ! så är det med den saken.. Vad bra att du köpte jordgubbs sylt :) kram

2009-08-27 21:22:28
Hon på andra slingan

Tänk vad enkelt jag kunde hjälpa till! Själv har jag programerat om 3 av 4 tv och så är hårddisken kvar att ställa om oxå. Behöver man verkligen så många maskiner på 3 personer????? Jag bara undrar!?!

Kram

2009-08-27 21:56:58
Kollega A

Katter! Jag bara säger samma sak - vilka underbara djur(varför kom man inte på detta tidigare?!) Men nu är dom iaf här och jag kan ju knappt slita mig från dom underbara små liven! - vilket du säkert förstår för du har ju varit här och snosat på dom :)

2009-08-27 22:04:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!