Måndag 21 december 2009

2009-12-21 19:58:18 / 1 kommentarer ..


När Mikael har farit till jobbet (när han jobbar FM) så kommer alltid katterna till mig och myser. Det är sååå härligt. Tack och lov visste jag att detta var den sista morgonen då jag var tvungen att stiga upp så tidigt, så därför lyckades jag slita mig från katterna utan alltför stort besvär.

Ute visade det sig vara snöstorm. Inte så kallt, men det blåste och snöade. Jag tog på mig en lång varm jacka och en mössa när jag gick till bussen. Då kändes det inte så farligt.

På jobbet var det som vilken vanlig dag som helst. Mycket prat, både jobb och kollegor emellan, mycket skratt och mycket svammel.

Jag visste inte om jag skulle gå hem idag, men det var faktiskt tack vare Annelie jag gjorde det. Hon sa att det är ju mysigt att promenera när det snöar. Så jag tog mig i kragen och gick faktiskt. Det blåste ju betydligt mindre, så det var faktiskt riktigt skönt att gå.

Mikael var inte hemma så jag höll alla fingrar jag hade att det var pizza han var och hämtade. Men inte... Jag hade blivit mycket förvånad om det hade varit så. Varken han eller jag äter egentligen pizza. Det är bara det att jag är så sjukt sugen på det nu och har så varit i flera veckor. Det är bara så förbaskat onyttigt, så jag vill inte unna mig det.

Undrar om suget går bort ifall man skickar iväg ungarna att äta pizza istället... :P

Mikael skottade medan jag gjorde den delikata middagen iform av gröt och hårdbrödmackor. Mathias fick uppstekt potatis och köttbullar. Typisk "nu är det måndag och jag orkar inte laga så avancerad mat"-mat...

Ikväll blir det lugnt. Det blir mest tv och tidigt isäng. Imorgon blir en mycket stressig, men rolig dag.


Lillen håller på att kamoflera sig till en julklapp. Det kräver stor koncentration, ser ni tungan...?


Förutom pizza, så har jag fått ett fruktansvärt sug efter min motorcykel. Jag vill så gärna köra min älskade Daisy...!!!


Fast när jag såg den här bilden, så kommer jag ihåg hur mycket jag frös. Vi hade farit från Smögen och stannade vid Orust en sväng. Då tog jag på mig alla tröjor jag hade. I detta läge hade jag lätt kunnat byta hojjen mot en liten fjantig Vaz eller något annat fordon med tak och dörrar...


Kommentarer
Ingela

En fjantig Vaz... en gång i tiden hade vi ju riktigt kul med just en Vaz :D. Väldigt mycket kul hade vi med den (tack Mallans mamma som lånade ut den till oss).

2009-12-21 22:27:25
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!