Söndag 27 december 2009

2009-12-27 20:06:46 / 0 kommentarer ..


Hej. Har ni saknat mig? Jag tog mig en paus från bloggen under julen. Jag har helt enkelt inte suttit vid datorn nästan någonting. Därför gör jag en kort sammanfattning här i stället:

Onsdag 23 december
Vaknade av att det plingade på dörren. Då var klockan 11.35. Att säga att jag hade försovit mig är en lätt underdrift. Men jag anser att det måste betyda att jag behövde sova ut ordentligt. Resten av dagen hade jag fullt upp. Jag slog in paket. Jag bakade flera sorters drömmar och muffins. Jag gjorde sillsallad. Jag gjorde knäck (som jag kastade). Osv osv... Jag tillbringade hela dagen i köket. Men det var ändå jättetrevligt.

Jag hade tänkt att jag skulle vara ledig så att jag kunde ha en jättemysig uppesittarkväll. Det fick jag, men det blev senare än vad jag hade tänkt. Kring 20-tiden var jag klar. Då slog vi oss ner med varsitt glas vin och insåg att NU var det julledigt.

Torsdag 24 december
Steg upp tidigt och började elda. Gjorde frukost och myste där hemma. Båda ungarna väcktes och vid 11-tiden åkte vi till mamma och Bernt. Där blev det massor med fika och massor med godis och mycket prat. Några trevliga timmar.

Sedan åkte vi hem och Mikael släppte av oss andra. Själv for han och hämtade sin mamma och barn. Jag och mina ungar fixade fram massa ljus och gjorde det lite extra julmysigt. När de andra kom så gjorde vi oss klar för Kalle.

Jag ska inte tråka ut våran julafton för er. Det som hände är det gamla vanliga. Kalle på tv, julbord, bortstädning av julbort, julklappsutdelning och resten av kvällen studerar man det man har fått.

Britta tog färdtjänsten hem vid 22.30 och efter det satt vi mest bara i vardagsrummet.

Fredag 25 december
Upp och full fart direkt. Sofia fick plocka ihop alla sina saker och vi fyllde då bilen. Hon fick med sig så mycket saker att vi fick bädda ner baksätet i bilen för att få plats med allt... :) Vi åkte direkt till Ica Maxi och handlade lite innan vi sedan for till Norrfjärden.

Där tillbringade vi säkert en timme med att få ordning på alla hennes saker. Vi lämnade lägenheten i ett mycket fint skick och det var ju fröken nöjd med förstås. Sedan skjutsade jag henne till Ersnäs där hon skulle vara med sin pojkvän.

Själv for jag hem och vi spelade lite spel och såg massor på tv. En mycket lugn och mysig eftermiddag/kväll.

Lördag 26 december
Idag var det verkligen en lugn dag. När vi ätit frukost tog Mikael på sig och gick ut för att skotta snö från tak och altan. Själv passade jag på att sitta vid datorn en kort stund. När herrn kom tillbaka in så ville han att vi skulle gå på en promenad, och det vi gjorde. En lång och härlig, dock kall, promenad tog vi. Kändes mycket uppfriskande.

Tillbaka hemma såg vi ytterligare lite på tv. Såg filmen "Marely and Me" och givetvis grät jag som ett barn. Jag ska inte se sådana där filmer.

Efter middagen blev det att läsa bok samtidigt som jag glimtade på tv:n. Kvällen avslutades med det avslutande avsnittet av Camilla Läckbergs bok "Stenhuggaren" och sedan filmen Da Vinci Koden. Vi drack vin och åt ost och kex. Hur mysigt på en skala är inte det!?

Söndag 27 december
Mikael skjutsade Robin till Måttsund och jag fixade fram frukost. När han kom tillbaka åt vi och sedan satte sig Mikael faktiskt vid datorn. Jag slängde mig på soffan och läste i min bok. Vi såg sedan reprisen på Robinson. Konstigt att man inte kan låta bli att se när man väl börjat.

Efter det tog vi en premiärtur. En premiärtur med skotern faktiskt. Det var kallt, men jag hade ju mina nya skoterhandskar och dessutom mina nya skoterskor (en julklapp) så jag frös inte. Bara om kinderna. Vi körde upp till Lena o Peder men de var inte hemma. Så då for vi till Tomholmen där även jag fick prova köra lite.

Väl hemma så var man lite kall och frusen så jag la mig på soffan under en filt. Vi såg Änglar och Demoner innan det blev dags för middag. Resten av kvällen blir det väl ännu mer tv och ännu mer bok.

---

Så har min julledighet varit. Jag är varit mycket nöjd med att vara ledig. Annars brukar jag ju ha svårt att hålla mig från jobbet. Men jag har nog behövt det. Jag har sett mycket på tv och läst flera böcker. Det är så jag vill att juldagarna ska vara så därför klagar jag inte.

Nu sitter jag här med feber och det stör mig. Men eftersom jag inte har något annat bekymmer så är det väl bara tillfälligt. Imorgon ska jag till jobbet och det blir JÄTTEKUL att få träffa mina härliga arbetskamrater igen!

Bilder från julafton och skotertur har jag, men de kommer en annan dag när jag har mer ork. Kramar till er alla!




Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!