Tisdag 15 december 2009

2009-12-15 21:12:00 / 2 kommentarer ..


I går, när jag skulle gå och lägga mig, så upptäckte jag att jag kunde gå ut på nätet med mobilen via vårat trådlösa nätverk. Jag säger bara det, aj aj aj... Gissa vem som hade svårt att slita sig från telefonen igår. Jag var vaken på TOK för länge. Hann precis somna innan Mikael kom hem. Han jobbar eftermiddag denna vecka (dvs är hemma vid 01-tiden)...

Jag har underbara arbetskamrater. Faktiskt helt otroliga. Att våran chef har lyckats få ihop sådant härligt gäng, är suveränt. Hon har ju inte anställt alla, men ändå...

Nu menar jag inte att vi är snälla och artiga med varandra och sedan är det bra. Utan vi har så sjukt roligt ibland, så det går inte att förstå om man inte är en av oss.

Ta tex Jaana. Imorse hade hon en jobbig dag. Hon var lite sen och småsaker gjorde att hon inte var på så bra humör när hon åkte hemifrån. Plötsligt ser hon en minibuss som står vid vägen. Bredvid bussen stod en man med reflexväst och en svart labrador. Då tänker de flesta ungerfär något som:
-Vad är det för tok som står där?
Men inte Jaana... Hennes första tanke var:
-Jaha, där står polisen och nu ska bilen sökas igenom efter knark av hunden!

Alltså... Vem tänker så det första de gör? Jag skrattade så det gjorde ont i magen. Ärligt talat så kan jag inte låta bli att skratta bara jag skriver om det. Det visade sig att det inte ens var en polis, utan en helt vanlig privatperson som gick och rastade sin hund när en bekant stannade sin minibuss för att prata lite med mannen...

Det jag egentligen vill säga är att Jaanas beteende är precis så som vi är. Alla telefonister har vi våra egenskaper som gör att vi tokgillar vårat jobb! Vi förväxlar dagar som Ullis, som trodde det var lördag när det var fredag. Eller Annika som gömde Annelies efterlängtade bullar. Eller Cissi som hyssar på patienter som ringer när hon tycker att de pratar förmycket.

Ja, det är för tokigt! Men himla roligt!

Min dag då... Ja, den var inte så speciell. När arbetsdagen var slut så gick jag hem, lyssnades på min ljudbok i min nya, helt suveräna, telefon.

Hemma åt jag middag med sällskap av min son. Sedan har jag suttit vid dator/telefon och lekt. Musiken flödar HÖGT ut genom mina högtalare ikväll. Snart har julkänslan kommit även till mig. Det är då på tiden!

Robin var förbi med skotern. Tokungen hade inga täckbyxor, gissa hur mycket han frös!

Idag fick dessutom Gemensam Service (=den del av NLL som växeln tillhör) godkänt av den externa revisorn. Det innebär att vi blev certifierade för ISO 9001. Inte tokigt det heller.

Med andra ord en helt otokig dag!


Kommentarer
Annelie

Härligare gäng än det vi har på jobbet går nog inte att hitta! Vi har verkligen sjukt roligt ihop :)



2009-12-15 22:21:02
Cissi

Ja, jag trivs att jobba med er och att jag hyssat åt en lär jag få äta upp för alltid ;)

2009-12-16 11:10:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!