Tisdag 8 december 2009

2009-12-08 21:23:46 / 1 kommentarer ..


Ibland blir man lite less på att skriva samma sak varenda dag. Men samtidigt så gör jag ju samma sak varenda dag. Jag vaknar på morgonen, gosar med katterna, gör mig klar, äter frukost, går till bussen, är på jobbet, far hem! Så ser mina vardagar ut i stort sett alltid. Jag trivs med mitt liv och klagar inte, men det blir ju lite trist när man ska uppdatera här!

Idag hände dock lite andra saker på jobbet än vanligt. Efter 15 gick jag och Annelie upp till sjukhuset för att hämta maten till våran APT. På vägen gjorde vi dock ett stopp vid den andra baracken. Som små busungar knackade vi bakom rutan och gömde oss... Våran kollega Helena jobbar ju där och vi ville hälsa på.

Hon kom och öppnade åt oss och vi fick komma in! :) Fick en rundvandring i baracken, vilket inte tog så länge eftersom den inte är så stor. Men det var kul att se iaf! Vi hann oxå bestämma att vi ska ha en liten sammankomst här framöver. Det var länge sedan vi partade ihop!

Efter studiebesöket gick vi till köksan och hämtade våran vagn med mat. Sedan hade vi en otrolig procedur med att få vagnen ner till våran barack. Det var inte lätt i detta slaskväder. Dessutom tog det stopp mitt under färden och det flög russinförpackningar, mandelpåsar och glöggflaskor runt hela vägen.

Jag kan dock inte säga att detta gjorde oss arga, utan vi skrattade så vi fick ont i magen. Resten av eftermiddagen fixade vi i ordning med maten. Det var ju både gröt och glögg som skulle värmas, bröd som skulle packas upp och skinka som skulle tas fram.

17.00 började våran APT. Vi åt maten först och insåg att det kändes inte så länge sedan som vi satt där och gjorde exakt samma sak. Ändå var det ett år sedan! På mötet fick vi veta olika saker. Lite chockartade saker till och med. Men man ska aldrig sluta förvånas... :(

Efter mötet fick jag skjuts av Cissi hem och sedan såg jag tv med Mikael. Nu sitter jag här och håller på att avsluta dagen!


När Blue Hawaii (den andra baracken) byggdes, så satte de in en pissoar i baracken. Varför i hela friden då undrar nog många med mig. Ingen vill väl använda den. Den är dessutom väldigt nära ytterdörren... Konstig arkitekt som satt dit denna.


En av teknikerna är på semester. Att dömma av hans tangentbord, så har han varit borta länge... :) För det kan väl inte ha något att göra med Henrik och hans önskan att så kattgräs...!?

Kommentarer
Marja

Det är roligt för läsaren läsa samma sak och inget fel på den för att man inser varje morgon JAG LEVER och vet man aldrig vad dagen erbjuder:

Kramisar

2009-12-10 11:44:22
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!